Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läsa serienumret


Morpheus

Rekommendera Poster

Är i full färd med att sammanställa en lista över serienumren på företagets macar och har en kvar som märkligt nog inte visar serienumret i systeminformation.

 

Nåväl tänkte jag, får väl läsa om baksidan istället och kravlar ned under bordet bara för att hitta en ytterst liten lapp med serienumret på och texten är ganska suddig. Så tyvärr lyckas jag inte läsa lappen fullt ut.

 

Så till min fråga då, finns det fler ställen att få fram serienumret på än via systeminfo? Tänker mig något kommando i Terminalen eller liknande.

 

Macen är en G4 av denna modell

B00005YXCD.01.LZZZZZZZ.jpg

 

med OS 10.4.11 installerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ett sätt till... men det är nog nästan samma som du har använt.

 

Välj "Om den här datorn" klicka sedan under Mac OS X- på versionsnumret två gånger.

 

Första gången visas "Bygge # " den andra gången visas datorns serienummer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En massa info visas även i inloggningsfönstret om du klickar på datorns namn under "Mac OS X".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst iMatte
Är i full färd med att sammanställa en lista över serienumren på företagets macar och har en kvar som märkligt nog inte visar serienumret i systeminformation.

 

Om du inte ser serienumret i systeminfon, brukar det vara ett tecken på att moderkortet bytts i datorn. I så fall har du bara lappen att hålla dig till. Ev kan serienumret finnas etsat på foten under datorn, törs inte säga om det gäller G4:orna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...