Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Flera av samma artist i iPod classic


majamjao

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har haft en iPod classic 80GB sen september 2007, och sen ett tag tillbaka har jag märkt att den har med samma artist flera gånger i menyn. Det syns dock inte i iTunes.

 

Jag har hört om fler med samma problem, men aldrig fått en lösning till problemet. Just nu har jag sju Roxy Music och femton Depeche Mode och tre Japan, med mera, och det är rätt irriterande.

 

Jag har markerat alla låtar av samma artist och försökt få dem så snarlika som möjligt, just nu jobbar jag på att lägga in alla album en gång till var för sig, istället för att lägga in all musik samtidigt.

 

Är det någon som haft samma problem och löst det på något sätt - eller är jag dömd att ha det såhär i framtiden?

 

Tack på förhand! :bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iTunes gör inte skillnad på "Depache Mode" och "Depache mode", men det gör iPoden.

 

Provade programmet "Beatunes" för någon dag sen här, och det går igenom alla taggar och kollar så de är likadana. Hittar just såna där saker. 14 provperiod räcker gott och väl för att fixa ens taggar, och på köpet får man alla låtar BPM-analyserade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Markera alla Depeche Mode i iTunes och ändra namnet på alla till samma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag upptäckte att det var "sorting artist" som hade blivit fel! Tydligen måste även det vara lika på alla låtar av samma artist.

Jag förstår att det finns för atister som "the Blue Nile" eller "Daryl Hall", men folk taggar i onödan ibland, och det har förvirrat allting.

Tack ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...