Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Svenska Itunes Store


Sirmerlin

Rekommendera Poster

Mycket av den information man får genom nyheterna, att filmbolag och tvbolag lägger ut och av sändningar på itunes store. Många av dessa sker ju inte nämnvärt på Svenska Itunes Store vilket jag själv tycker är dålig stil. Utvecklingen sker inte precis i dramatisk takt.

 

Händelsevis undrar man om det finns andra sätt idag, gentemot vad itunes store kan erbjuda. Självfallet så är musikutbudet ganska så okej men inte tillräckligt. Samt att man sitter och undrar hur man kan gå tillväga och klaga på utbudet hos svenska itunes store.

 

Jag tror att många är intresserade av att eventuellt hyra film och titta på nysläppta tv-serier via itunes, men som utvecklingen sker, så händer det mer på mest olagliga vägar. I samband med det så förebygger ju inte utbudet och utvecklingstakten på att dramatiskt minska fildelningen. Dock så lär den ju inte gå ner om utbudet är större. Men det kan göra att allt fler använder sig av de mer lagliga metoderna, som t ex svenska itunes store.

 

Det har hänt ett otaliga gånger jag gått in på amerikanska itunes store, och kollat på en trailer eller provlyssnat på musik som jag vill ta hem men inte har tillgång till p.g.a. olika skäl. Blir oftast hänvisad till svenska itunes store, vilket jag tycker är märkligt. Internet är ju internationellt, varför ska man vara bunden då till sitt eget land? Nåväl. Huvudsak borde kanske fler gå ihop och påpeka detta till svenska itunes store, så man får ett bättre utbud än det som finns just nu. En kan inte precis glo på nyheter från svt hela tiden, eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag förstått saken rätt så har de olika europeiska butikerna samma utbud (i princip iaf) och det är tydligen lite meckigt att få till avtal med alla bolag som täcker hela Europa. Apple har väl antagligen gjort det traditionella jänkarmisstaget att tro att Europa är ett land...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...