Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Det gick inte att lägga till följande skivavbilder på skrivbordet


Levén

Rekommendera Poster

Skulle ladda ner Adium till min mac när det plötsligt inte fungerade. Dmg filen låg på skrivbordet och efter den verifierats så kommer en varningsbox upp där det står "Det gick inte att lägga till följande skivavbilder på skrivbordet" - Avbild: Adium_1.1.4.dmg Orsak: fel 0xe00002c9

Vad ska jag göra för att få det att fungera? det blir så när jag testar att ladda ner ngt annat också...

 

Fixat rubriken. //Rickard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det låter som en lösning. men när jag testade att ladda ner den uppdateringen från apple så har jag samma problem :/ fel 0ex00002c9.....va fan kan det vara som behöver göras? blir tokig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft samma problem några gånger och då har det hjälpt med att starta om modemet och ladda ner igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att jag inte kan ladda ner något till datorn som jag kan starta. har endast testat dmg filer ifs. men vad jag än laddar ner så kommer samma felmedelande upp...:/ det måste ju gå att åtegärda utan att packa upp en dmg fil?

 

MVH// Alex

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att jag inte kan ladda ner något till datorn som jag kan starta. har endast testat dmg filer ifs. men vad jag än laddar ner så kommer samma felmedelande upp...:/ det måste ju gå att åtegärda utan att packa upp en dmg fil?

 

MVH// Alex

Har du testat att starta om modem och router?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat mobilt bredband (telenor) kopplat upp mig till tre olika bredband. så jag tror inte att problemet ligger i modemet eller rotern. det måste vara något i datorn. och eftersom jag inte kan ladda ner något, så kan jag inte hämta uppdateringar som ska hjälpa. snälla hjälp, är verkligen desperat!

 

MVH//Alex

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat mobilt bredband (telenor) kopplat upp mig till tre olika bredband. så jag tror inte att problemet ligger i modemet eller rotern. det måste vara något i datorn. och eftersom jag inte kan ladda ner något, så kan jag inte hämta uppdateringar som ska hjälpa. snälla hjälp, är verkligen desperat!

 

MVH//Alex

 

Du får göra en Arkivera/Installera från din systemskiva. Om du får ett meddelande att du har en nyare version så bara ignorera detta och välj Arkivera/Installera. Sen får du uppgradera i vanlig ordning. Detta kanske tar en halvtimme mot flera dygn experimenterande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej....jag har nu löst problemet tack vare en polare. jag fick gå in i säkert läge. använda programmet skivverktyg och göra en "reparera skivbehörigheter" samt "kontrollera skiva" efter detta fungerade allt mycket bra!...men tack för hjälpen!

 

 

MVH// Levén

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...