Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Foton


anncharlotte

Rekommendera Poster

Blir lite galen på mina semesterfoton, har foton från två olika kameror som jag lagt i ordning och ändrat namn på, just för att dom ska ligga i ordning. Men likväl när jag bränner dom kommer dom i en salig röra. Har försökt på en massa olika sätt men det slutar med samma röra ändå, vad gör jag gör fel ? Nån som kan ge mej lite tips ? Tacksam om jag kan få det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur bränner du dem? I vilket program?

 

Och blir det fel även om du sorterar filerna i tidsordning eller på namn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir lite galen på mina semesterfoton, har foton från två olika kameror som jag lagt i ordning och ändrat namn på, just för att dom ska ligga i ordning. Men likväl när jag bränner dom kommer dom i en salig röra. Har försökt på en massa olika sätt men det slutar med samma röra ändå, vad gör jag gör fel ? Nån som kan ge mej lite tips ? Tacksam om jag kan få det

När du bränner dom så lägger iPhoto filerna i bokstavsordning. Det enda man kan göra åt det är att byta namn på filerna, och det är ett jävligt bökigt jobb. Eller nej, det finns ett sätt till...

 

Du kan bränna direkt i Finder istället från iPhoto och ha mappen i list-läge sorterat efter skapelsedatum.

 

Det här är en stor anledning till att man hellre har sina bilder i iPhoto och diverse webbtjänster än som lösa filer.

post-80-1198931988.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...