Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple Mail problem


thåström

Rekommendera Poster

Hur gör jag så att när jag tar bort mail på min apple mail så tas det på på min mail på internet också ?

 

Ett annat problem när man klickar på ett nytt mail som man har fått så kommer det upp där nere. Men för mig gör det inte jag måste dubbelklicka på mailet. Är det någon inställning jag har ändrat ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör jag så att när jag tar bort mail på min apple mail så tas det på på min mail på internet också ?

 

Ett annat problem när man klickar på ett nytt mail som man har fått så kommer det upp där nere. Men för mig gör det inte jag måste dubbelklicka på mailet. Är det någon inställning jag har ändrat ?

Alla sover på lördagsmorgonen ;)

 

Nummer två är enkel att svara på: Längst ner i fönstret har du en liten list med en prick i mitten. Dubbelklicka på den pricken så får du tillbaka den tvådelade vyn.

 

fråga nummer ett är lite krångligare, och kräver att man kan lite grann om POP vs IMAP.

Jag har skrivit lite om det på mina infosidor, http://nissestark.se/faq/epost.php

 

Men i ditt fall finns det två sätt - antingen använda POP och i inställningar -> konton -> avancerat välja att radera mailet från servern (=webmailen) när mailet flyttas från inkorgen. Men då måste du städa din inkorg ofta och flytta alla mail du vill spara till en annan mapp, annars blir det fullt på webmailen.

 

Det är väl det enklaste sättet. Det andra är att köra IMAP istället för pop, men det kräver att du har mycket utrymme på webmailen, vilket du inte har med mailadresser från din internetleverantör. Dessutom är det bökigt att byta från pop till imap, man måste radera kontot, och då raderar apples mailprogram alla mail som ligger i alla mappar som hör till det kontot!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...