Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nya Macbook


mythrider

Rekommendera Poster

Hej,

 

Hur kommer Apple att lösa problemet med att det bara finns ett begränsat antal omskrivningar av ett flashminne? Dem kan ju inte byta ut hd:n helt utan måste fortfarande ha en till lagringsmedia...?

 

Taksam ifall någon kan klara ut detta trubbel som ligger och tar min hjärnkapacitet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

troligen har alsmöktiga apple uppfunnit ett nytt flashminne som int ehar några begränsningar. För apple gör ju aldrig saker först o tänker sedan....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visserligen klara flashminnen ett visst antal skrivningar, iaf ungefär, men är de så få att det är ett problem? Jag menar, vanliga hårddiskar har ju ett MTBF-värde (mean time before failure) på ett visst antal timmar, men det är ändå inget man gnäller om när man köper hårddisk.. Även om man förstås gör backuper på sina viktigaste dokument ibland :)

 

Själv välkomnar jag SSD-diskar.. Knäpptysta, strömsnåla, EXTREMT mycket snabbare än vanliga diskarm, inget som snurrar runt i över 5k varv/minut... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv välkomnar jag SSD-diskar.. Knäpptysta, strömsnåla, EXTREMT mycket snabbare än vanliga diskarm, inget som snurrar runt i över 5k varv/minut... ;)
jo det är mycket bra egenskaper. men det vore ju oxå önskvärt at tdet kunde stå hur många skrivningar den har kapacitet för innan den är "ute". info%20(35).gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle tro att det är vääldigt många skrivningar innan de skulle "gå sönder".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De borde klara riktigt många skrivningar då jag inte ens hört talas om problemet innan. Sedan skriver man normalt inte så extremt ofta till en HD under vanlig användning om man bara har tillräckligt med arbetsminne i datorn. En annan fördel skulle vara att de klarar stötar bättre och det är en stor fördel i en bärbar dator så genomsnittliga livsländen kanske blir lika lång i alla fall. Men visst kan det vara så att den första generationen inte blir lika bra som efterföljande då tekniken utvecklats vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle tro att det är vääldigt många skrivningar innan de skulle "gå sönder".

 

du har rätt det krävs många många och åter många skrivningar för att det ska gå sönder.

men på 80-talet så var flash minnen så dåliga att det knappt kunnde hålla data i en vecka ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...