Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MBP svart skärm efter vila?


Yooman

Rekommendera Poster

Som rubriken lyder så blir skärmen svart efter vila men allt verkar funka i övrigt, bara att bakbelysningen försvinner?? efter omstart funkar allt fint igen.

 

Vad kan vara felet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag har samma problem, dock att det bara händer då och då. Lösningen har varit att stänga ner skärmen och öppna igen. Men när jag har gjort det så har det ibland hänt att systemet är jättesegt och man får starta om i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem, dock att det bara händer då och då. Lösningen har varit att stänga ner skärmen och öppna igen. Men när jag har gjort det så har det ibland hänt att systemet är jättesegt och man får starta om i alla fall.

what he said.

konstruktionsfel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Istället för att skapa en ny tråd återupplivar jag denna, som har samma ämne som min fråga: Vila. varje gång jag sätter datorn i vila (stänger locket) så försvinner min nätverksuppkoppling. otroligt irriterande då man kan kanske vill ha en tanking som står och går under natten. Detta borde väl vara möjligt, stänga ner locket och fortfarande ha igång ett par apps? om inte, kan jag ställa in så när jag stänger locket, OS X fortsätter att springa på som vanligt, utan att gå i vila?

 

notera att det är inte bara nätverket som försvinner utan ibland (väldigt sällan) har jag samma problem som TS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör du trådlöst och med Leopard ?

 

Om , så beror det nog på en irriterande bugg i Leopard... som förhoppningsvis fixas vid nästa uppdatering.

 

Jag har liknande problem med min MacBook ...

 

ps. om du har en widget med namn JiWire installerat, så verkar den INTE vara kompatibel med Leopard och kan ev orsaka problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cerwinwattsug

känner igen det där... När jag hade Tiger hände det aldrig. Nu krävs det dock ibland att jag startar om datorn efter den varit i vila. Trodde först att det va att jag hade iPoden ikopplad när jag stängde locket, men det har hänt ändå. Hoppas på Leoparduppdatering snart...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

Har med samma problem.

 

Låta datorn gå i vila funkar om den gör det själv pga inaktivitet...då kan man starta den efter ett bra tag o den tänder skärmen.

 

Om jag stänger locket eller väljer vila från startknappsmenyn o låter den gå i vila o sen stå över natten är den "död", alltså skärmen är svart så det är bara att starta om för att kunna använda den.

 

Ska inte vila vara nåt som va bra med OSX har jag hört?

Varför funkar det då inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...