Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Firewire


Kayano

Rekommendera Poster

Hej....

 

Behöver hjälp :unsure:

 

Har en Imac och en MacBook och vill nu föra över musik från Imacen till MacBooken. Därför köpte jag en Firewirekabel och tänkte att det är väl bara att koppla ihop burkarna med varandra så är det fixat och klart.... Men nädå, det funkar inte alls.

Så hur gör man och var ställer man in det som nu ska ställas in om nåt alls ska ställas in...

 

Skulle bli väldigt tacksam för lite hjälp :respekt:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej....

 

Behöver hjälp :unsure:

 

Har en Imac och en MacBook och vill nu föra över musik från Imacen till MacBooken. Därför köpte jag en Firewirekabel och tänkte att det är väl bara att koppla ihop burkarna med varandra så är det fixat och klart.... Men nädå, det funkar inte alls.

Så hur gör man och var ställer man in det som nu ska ställas in om nåt alls ska ställas in...

 

Skulle bli väldigt tacksam för lite hjälp :respekt:

 

Stäng av en av datorerna, koppla ihop dem med firewire-kabeln och starta sen den avstängda datorn med t-tangenten nere under uppstarten (tills du ser fw-symbolen på skärmen). Datorns hårddiskar dyker nu upp på skrivbordet på den andra datorn.

Avsluta sen genom att dra ut mata ut hårddisksymbolerna (via papperskorgen), stäng av den första datorn (den du startade med t nere) och dra ur kablen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar så mycket. Funkar bra så nu kan jag det också :donjuan:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...