Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac Portable


med

Rekommendera Poster

Har en portable som stått i många år och som jag aldrig har startat. Har saknat eliminator och såg nu att det gick att använda den från en Powerbook 145B (som jag också har). Bytte ett 9v batteri som var stendött men inget händer. Tror att startknappen sitter på v-sidan men är inte säker. Någon som har tips på hur jag kan gå vidare i felsökningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sitter väl ett lås som man får flippa på något håll. Tryck in resettknappen ordentligt - den närmsta. Den andra tar dig till debugläget? Har du den öppnad så sitter det en brytare i närheten av 9 v - batteriet - har jag för mig som inte är aktiverad om du har locket avtaget.

Min MP är begravd i en låda någonstans i huset. Får se om man kan hitta den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:pompoms:

Locket var öppet så detta med strömbrytaren stämde bra. Efter kanske 9-10 år i vila så startar den :bultandehjarta: MacDraw Pro-mapp. Programmapp med 5 objekt varav jag kan se Excel. HD-40. Problemet nu är att pilen bara går att röra lodrätt inte i sidled. Tips på det?

Red.1 ---Jodå, den glappar och hoppar så kanske det fixar sig. Kan man lyfta och rengöra kulan tro?---

Red.2---Fick fram programmappen: WordPerfekt 2.1, Aldus PageMaker 4.2, EXCEL, MacDraw Pro, Reflektion 2 Plus ??. Följer detta principen med Mac Plus-testet så måste Portablen slå en ny PC med hästlängder i effektivitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kulan gick att lossa efter att ringen runt om tagits bort. Lortigt var det och nu snurrar den åt alla håll. Efter att ha klickat på systemmappen så frös Portablen. Fick dra ut sladden och hittade en verktygsdiskett från PB 145B. Den startade på den och efter omstart tuffar den på. HD:n låter som en cirkelsåg så frågan är om den borde bytas. Kanske till dubbla storleken, 80 mb :D .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Hej

 

Vad står det på din eliminator står det 7,5 v och 2,0 A, för jag har slarvat bort min till min Portable men man måste kunna köpa en som fungerar för det kunde va kul att se om den fungerar.

 

Mvh

Uffe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Vad står det på din eliminator står det 7,5 v och 2,0 A, för jag har slarvat bort min till min Portable men man måste kunna köpa en som fungerar för det kunde va kul att se om den fungerar.

 

Mvh

Uffe

 

Vill minnas att det är 7.5V - 2A som ska användas på Portable. Jag tror det står på datorns undersida dessutom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hur nära måste man vara på volt och amper kan man ta en som är 7.5v 1A och det fungerar eller det är meningslöst att köpa en sån och prova, för det går inte att köpa en som är exakt 7.5v 2A

 

Mvh

Uffe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...