Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte ansluta till WinXP-dator :(


8bitPrince

Rekommendera Poster

Lite bakgrundsfakta: Jag har en macbook och i mitt hem finns tre PC-datorer, en med Windows 98 och två med Windows XP. Jag vill kunna ansluta till dessa genom det lokala nätverket, vi kör både trådlöst och kabelbundet lite parallellt, genom en router.

Problemen har dykt upp i samband med att jag installerade Leopard (för övrigt det enda problem med Leopard jag haft hittills, så förutom detta är jag helnöjd).

 

Alla tre PC-datorer kommer åt min Mac utan problem.

Min Mac kommer åt två av PC-datorerna. Men den dator jag helst vill komma åt, en av dem med Windows XP, kan den inte ansluta till. Den kommer upp under Delat-rubriken i Finder tillsammans med de andra två, men är jag försöker komma in på den får jag ett meddelande att den inte kunde ansluta (de andra PC-datorerna kommer in på den utan problem).

 

Jag har stängt av PC-datorns brandvägg tillfälligt på prov, men det hjälpte inte.

sen har jag inte vågat experimentera så mycket mer...

(hm, kom att tänka nu att pc-datorn jag vill ansluta till har ett å i namnet, inte för jag vet om det har nån betydelse men det kan ju vara lite kinkigt med sånt. det är inte min dator så jag vill inte byta namn på den hursomhelt... )

 

Vad är fel, hur ska jag åtgärda det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag bytte namn på WinXp-datorn till ett namn utan åäö och då fungerade det :D

 

Mission completed! :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...