Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jag ska bli pappa!


Tigercop

Rekommendera Poster

Grattis från en fyrbarnsfader med snart inga kottar hemma.... :lol: ...knappt ens getter hemma... :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis från en fyrbarnsfader med snart inga kottar hemma.... :lol: ...knappt ens getter hemma... :hihihi:

 

Lika roligt att bli farfar...blir många fler kottar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lika roligt att bli farfar...blir många fler kottar

Farsan min har varit på mig i flera år om att jag måste skaffa barn. "Jag vill ju gärna kunna lyfta mitt barnbarn". Ganska irriterande! Men nu är han nöjd och glad! "Barnbarn är livets dessert!", är hans nya mantra.

 

Som många skrivit i tråden så är det verkligen en.... jag hittar inte ord för att beskriva det.... en "magisk" upplevelse, den här första gången med ultraljud. Jag blev väldigt berörd av själva "upplevelsen" av att det faktiskt växer ett liv inne i magen på min käresta. Helt fantastiskt! Fram till i förrgår så var väl själva graviditeten något som mest rörde sig i min sambos känsoliv. Nu är jag också delaktig, på något vis...

 

Det är lite märkligt, jag har hört massvis med föräldrar som beskriver hur det är att vara förälder. Jag kan lugnt konstatera att jag inte fattat någonting! :totaltgalen::P

 

Den känslan av att "den där som sprattlar på skärmen, det är MITT barn, MIN avkomma". Den kan jag inte riktigt beskriva, sådan oerhörd glädje och stolthet. Och när barnmorskan sa att det var en livlig krabat som inte ville vara still för att mätas, då växte jag flera centimeter. Jag kände någon slags fånig stolthet över barnmorskans kommentar. Jag kan inte ens fantisera om hur det kommer att bli att hålla barnet i famnen... Överjordiskt!

 

Jag känner redan nu vilken fånig förälder jag kommer att bli. Sitta och plåga nära & kära med bilder, berättelser och annat som rör barnet. Tydligen kommer inte ni i detta forum undan heller!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan ska du skicka mail, ofta, till "farfar" som visar varje litet framsteg..

 

Får nästan dagligen ett eller par nytagna bilder, som visar senaste framsteget. :D

 

Här kan den yngste i familjen "nästan" sitta själv..fyller 8 månader nästa fredag.

Då hoppas jag på lite mer stadgat sittande. ^_^

 

post-113-1198226325.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan ska du skicka mail, ofta, till "farfar" som visar varje litet framsteg..

 

Får nästan dagligen ett eller par nytagna bilder, som visar senaste framsteget. :D

 

Här kan den yngste i familjen "nästan" sitta själv..fyller 8 månader nästa fredag.

Då hoppas jag på lite mer stadgat sittande. ^_^

 

post-113-1198226325.jpg

 

Den skarpa blicken.... det världsvana leendet... FARFAR UPP I DAGEN!!! :hihihi: :hihihi: :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till den nya lilla människan TigerCop :skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

STORT GRATTIS!! :D

 

Edit: Tycker mig se huvudet, foten och kanske magen, lite osäker. Den där runda grejen på det jag tror är magen, skulle det kunna vara navelsträngen? :P

Jag önskar dig ett stort lycka till, men vad du än gör, gör inte som min kompis pappa, han svimmade på sjukhuset så att barnmorskorna fick ta hand om honom när frun skulle föda.

 

Tror du att du vågar klippa navelsträngen?

Min pappa bangade haha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag önskar dig ett stort lycka till, men vad du än gör, gör inte som min kompis pappa, han svimmade på sjukhuset så att barnmorskorna fick ta hand om honom när frun skulle föda.

 

Tror du att du vågar klippa navelsträngen?

Min pappa bangade haha.

Jag har absolut ingen aning om hur jag kommer att reagera vid förlossningen. Det kommer att bli väldigt spännande! Jag postar en liten redogörelse här på forumet när det är avklarat... :w00t:

 

Navelsträngen tror jag att jag lämnar till proffsen!

 

På bilden ligger barnet med huvudet till vänster, handen skymtas vid pannan ungefär. Det är foten och benet som syns gå rakt upp mot "taket". Det var mycket lättare att fatta vad man tittar på med rörliga bilder, kan jag säga.

 

TILL ALLA: Tack så mycket för era hälsningar!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...