Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

JAG KAN INTE SOVA!


KSP58

Rekommendera Poster

Tjo, jag själv är en ganska vaken person av mig, iaf på kvällen. Jag har lite svårt att sova ibland och brukar gå in på forumet men jag har inte hittat nått för mig som vaken. Så jag tänkte att om jag skapar den här så kanske man träffar alla andra som tagit sig en eller två koppar kaffe för mycket.

 

Så helt enkelt: Alla som inte kan sova är väldigt välkomna hit och snacka skit! (Om det finns en liknande tråd som jag har missat eller som folk som kommer in här inte vet om så säg till. Bättre om alla nattugglor hänger på samma tråd. Då syftar jag inte på "Godnatt" tråden)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tråkigt nog för dig hade vårat internet på jobbet pajat just idag när du nte kunde sova, jag jobbat natt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tråkigt nog för dig hade vårat internet på jobbet pajat just idag när du nte kunde sova, jag jobbat natt

 

en annan har inte lyckats somna alls :( och jobb är på g...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Finns det inte redan en sådan här tråd?

 

Visst finns det de...

den gamla, "var är alla nattugglor" tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi skulle ha en lista på "nyttiga" och existerande trådar,

så hjulet slipper bli uppfunnet hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menar de, undrar om man kan "kasta denna tråd, eller kanske bara ha jvar den åh sedan länka till "nattugglor" eller nått... hmm det blir ganska rörigt det här med trådarna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jägermeister
Tjo, jag själv är en ganska vaken person av mig, iaf på kvällen. Jag har lite svårt att sova ibland och brukar gå in på forumet men jag har inte hittat nått för mig som vaken. Så jag tänkte att om jag skapar den här så kanske man träffar alla andra som tagit sig en eller två koppar kaffe för mycket.

 

Så helt enkelt: Alla som inte kan sova är väldigt välkomna hit och snacka skit! (Om det finns en liknande tråd som jag har missat eller som folk som kommer in här inte vet om så säg till. Bättre om alla nattugglor hänger på samma tråd. Då syftar jag inte på "Godnatt" tråden)

Jag är likadan. MEN, även om du inte kan somna så får du ju försöka sova. Dvs. stänga av datorn och allt och bara gå å lägga dig. Ingen musik. Ingen lampor. Bara blunda och sova. Du bör lägga dig 8h innan du ska upp, det är ok för mig. 7h blir lite lite, 6h då är man riktigt seg dagen efter. Bristfällig sömn/vila leder till försämrat immunförsvar, huvudvärk etc. Inte värt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är likadan. MEN, även om du inte kan somna så får du ju försöka sova. Dvs. stänga av datorn och allt och bara gå å lägga dig. Ingen musik. Ingen lampor. Bara blunda och sova. Du bör lägga dig 8h innan du ska upp, det är ok för mig. 7h blir lite lite, 6h då är man riktigt seg dagen efter. Bristfällig sömn/vila leder till försämrat immunförsvar, huvudvärk etc. Inte värt.

Håller med i princip, dock så är sömnbehovet ytterst individuellt. Jag klarar mig med 6-7 timmar under några dagar iaf. Finns en del som klarar sig på 4 timmar konstant... :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har inga problem med att klara mig med 4 timmar i ett par dagar men sen så kommer allting på en gång, nu senast så blev det 13 timmar för att ta igen lite ;)

man blir allt lite konstig av att jobba natt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska antagligen gå kognetiv behandling för sömnproblem, jag sover ungefär 4 timmar som genomsnitt per dygn och det har jag gjort det senaste året. Känner att jag börjar få en hel del symtom av detta så jag ska ta tag i saken på allvar. Jag har testat sömntabletter, dom första gångerna funkade inte dom trotts stora röda trianglar som varnade för att typ titta på dom :P jag höjjde dosen och deckade direkt, men jag anser inte att det är ett bra alternativ. Palla att bli beroende lixom :S

(Sover lite visst, men jag är knappt aktiv under dagarna och jag äter en hel del så jag får och sparar mycket energi på det.) Någon som har nått väldigt grymt extra ordinärt sömntipps??? skulle uppskatta det som bara den! Har testat det mesta, men ös på bara!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo, jag själv är en ganska vaken person av mig, iaf på kvällen. Jag har lite svårt att sova ibland och brukar gå in på forumet men jag har inte hittat nått för mig som vaken. Så jag tänkte att om jag skapar den här så kanske man träffar alla andra som tagit sig en eller två koppar kaffe för mycket.

 

Så helt enkelt: Alla som inte kan sova är väldigt välkomna hit och snacka skit! (Om det finns en liknande tråd som jag har missat eller som folk som kommer in här inte vet om så säg till. Bättre om alla nattugglor hänger på samma tråd. Då syftar jag inte på "Godnatt" tråden)

Här är "Var är alla nattugglor"-tråden. Får lov att hänvisa till den. Låser denna tråd.

 

//Rickard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.


×
×
  • Skapa nytt...