Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Rykte: 3 får svenska iPhone


nestor69

Rekommendera Poster

Blev precis uppringd av en abonnemangsförsäljare från Telia som försökte kränga på mig en förlängning av mitt mobilabonnemang hos dom.

Svarade att jag inte var intresserad eftersom jag vill vara obunden när iPhone släpps och att det är oklart vilket bolag som får den.

Han förstod eftersom han tyckte att det var en "j-igt cool telefon".

 

5 minuter senare ringer killen upp igen och säger:

- Jag har kollat upp det där och det här får jag egentligen inte berätta, men det blir 3 som får iPhone. Bara så du vet. God Jul.

 

Skitsnack eller sanning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högst otroligt...

 

Diskussionen mellan Apple och Tre var ganska kort då Tre krockar med Apples iTunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till att börja med så borde säljaren som har gått ett enormt tjänstefel få sparken långt-bort-som-attan för sitt första misstag: att ringa upp dig igen med falsk information, dessutom, för det andra, vinkla information till sitt eget företags nackdel (även om så skulle vara fallet) är ju fanimej straffbart. JUGGEL säger jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till att börja med så borde säljaren som har gått ett enormt tjänstefel få sparken långt-bort-som-attan för sitt första misstag: att ringa upp dig igen med falsk information, dessutom, för det andra, vinkla information till sitt eget företags nackdel (även om så skulle vara fallet) är ju fanimej straffbart. JUGGEL säger jag...

Shit, var befinner vi oss egentligen? I Kina?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shit, var befinner vi oss egentligen? I Kina?

 

 

Man ska ju inte hänvisa eller rekommendera kunder till andra företag än det man jobbar för?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill itne påstå att du ljuger... Men varför skulle han säga att ett annat företag får iphone?

Dessutom vet nog inte de som är på den låga nivån i företaget om ifall de ska få den eller ej.

 

Låter skumt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kanske ännu bättre fråga – Varför skulle JAG hitta på att han har sagt så?

 

 

Jag tror det här är risken man tar när man, som i det här fallet Telia, lägger ut sina säljuppdrag på underleverantörer som inte känner någon lojalitet med företaget. Där sitter unga killar och tjejer på sina första jobb. Han ville väl verka cool helt enkelt. Riktigt korkat dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter högst osäkert men att iPhone inte är en 3G-lur idag behöver inte betyda att inte tre kan få kontrakt då jag utgår ifrån att Apple snart släpper en 3G-version. Jag tror att 3G är en förutsättning för att det ska bli en dundersuccé i sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ska ju inte hänvisa eller rekommendera kunder till andra företag än det man jobbar för?

Det kan man visst. Har man inte en produkt kan man rekommendera kunden att gå till ett annat företag som har den, inget fel i det. Tvärt om, det uppskattas nog av kunden, och den uppskattningen kan vara värd en hel del senare.

 

För övrigt är ryktena om vem som får eller inte får iPhone rätt löjliga. Det är garanterat ingen försäljare på Telia, 3, Telenor eller något annat bolag som vet någonting om detta. När och till vem iPhone släpps lär presenteras av någon med en lite fiiinare titel än "abonnemangsförsäljare".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till att börja med så borde säljaren som har gått ett enormt tjänstefel få sparken långt-bort-som-attan för sitt första misstag: att ringa upp dig igen med falsk information, dessutom, för det andra, vinkla information till sitt eget företags nackdel (även om så skulle vara fallet) är ju fanimej straffbart. JUGGEL säger jag...

 

Ni vet väl om att säljaren förmodligen inte är anställd hos Telia? Själv jobbar jag som telefonförsäljare och har sålt mobiltelefoner för Telia, fasta abonnemang för Telia, försäkringar för SPP, tjänstmail för Erik Olsson osv. Jag jobbar inte för provision och har därför inget "tvång" att sälja. Den person som ringde upp gjorde sannerligen en konstig sak med att ringa upp och berätta något han säkerligen bara hört ryktesvägen, men det säger nog någonting om hans anställningsform också: fast lön. Han skulle nog inte ha tiden att slösa om han tjänar pengar endast då han säljer. Nåväl. Poängen är - han jobbar till 99% säkerhet inte på Telia och har därför inte samma lojalitet. Å andra sidan så förstår jag inte vad ni egentligen klagar på? Tänk på att en säljare som jobbar med fast lön inte är lika påstridig och tok-säljande. Jag får ofta både förvåning och beröm när jag ringer upp Telia-kunder med tjänster att sälja och efter att ha "bearbetat" kunden (som det heter) ibland inser att vissa inte tjänar på tjänsten (utan borde ringa vidare med samma tjänster de har). Det är att vara en ärlig säljare och en del blir förvånade - "va, du är ju säljare? Ska inte du kränga detta åt mig oavsett om jag behöver det eller inte?", - "Nej, inte om du inte tjänar på det, förstås". Det kallas "kundvård" och det var nog det du drabbades utav.

 

Om vi nu bortser från att han tog ett rykte och gjorde det till "fakta" - han borde väl inte ljuga och säga att det är Telia som får det? Eller om du hade frågat, hållit mun eftersom det inte verkar bli Telia som får iPhone?

Ibland förstår jag mig inte på er...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om han nu inte jobbar på telia utan jobbar som en försäljare utanför företaget så borde de ju inte ens finnas en rimlig chans att han vet nångting om vem som ska få iPhone.

 

Jag jobbar på kundtjänst och sån där information brukar vandra rätt fort, speciellt när de gäller nya tjänster eller liknande.

 

Sen att 3 skulle få iPhonen låter ju inte speciellt rimligt då dom för tillfället når ut till mindre kunder än både telenor och telia. Dom som bor tillräckligt högt upp i norrland vet att 3 är inget alternativ och att Apple vill sälja så många telefoner som möjligt kan man ju förvänta sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det senaste jag hörde va att Telenor skulle få iphone....

Men MEN som sagt jävligt lösa rykten just nu....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför spekulera? Den kommer när den kommer. Sen tycker inte jag att det spelar någon roll om vilket bolag som får den. Kan ju säkert låsa upp den som nu. Det är iofs bara möjligt om apple i sverige säljer den som apple i usa. Dvs: Gå in i en apple store i sverige och köp mobilen, sen aktivera den hemma via iTunes. Då spelar det ju igentligen ingen roll vilket bolag som "får sälja" den. Kanske lätt för mig att säga nu när jag har fått min :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dvs: Gå in i en apple store i sverige och köp mobilen, sen aktivera den hemma via iTunes. Då spelar det ju igentligen ingen roll vilket bolag som "får sälja" den. Kanske lätt för mig att säga nu när jag har fått min :whistling:

Ja då får vi vänta länge för några planer på en Apple Store i Sverige är det inga planer på i det närmsta :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja då får vi vänta länge för några planer på en Apple Store i Sverige är det inga planer på i det närmsta

 

 

Jaja. Apple återförsäljare då, nöjd nu? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen vet ännu vilken operatör som "får" iPhone.

Punkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag säger som alla andra, det skulle ju förstöra 3's policy och namn om de sålde en telefon utan 3g

x)

Själv tror jag det blir antingen Tele2 eller Telenor som får rättigheterna att sälja iPhone, jag har inget bra argument till det, men det bara känns så :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kanske ännu bättre fråga – Varför skulle JAG hitta på att han har sagt så?

Jag tror det här är risken man tar när man, som i det här fallet Telia, lägger ut sina säljuppdrag på underleverantörer som inte känner någon lojalitet med företaget. Där sitter unga killar och tjejer på sina första jobb. Han ville väl verka cool helt enkelt. Riktigt korkat dock.

 

Tror du verkligen att Telia eller något annat större telekombolag skulle gå ut med information om en sådanhär omfattande affär till personal på kundtjänsten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller me danbrynefall....

Telia är ju dom enda som kör med edge oxå så där har ju dom ett STORT plus i kanten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ska ju inte hänvisa eller rekommendera kunder till andra företag än det man jobbar för?

 

Om företaget man jobbar på inte kan erbjuda den produkt/tjänst kunden specifikt vill ha, varför kan man inte ge kunden en hint var produkten/tjänsten finns?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...