Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Leoparden kan inte installera vissa filer


obed

Rekommendera Poster

Har laddat ner vissa filer och följt Readme:s enkla anvisning. Men det verkar som min Leopard inte fattar att installera vissa filer, utan öpnar den med textredigeraren istället. Detta händer till exempel när jag försöker installera MS mediaspelare.

 

Kanske lika bra det med det programmet, men ändå lite förbryllande att det sker :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filen du laddar ner har idag oftast formatet .dmg även om det först är comprimerat i ngt format. Du kan inte öppna .exe-filer på en Mac. MS Mediaspelare är väl för W"indows och inte för Mac.

 

Om du vill titta på film utan problem på Macen så är VLC ett lämpligt val.

 

Skall du spela upp format som inte fungerar i Quicktime eller iTunes så finns det plug-in's som hjälper till samt andra spelare. Pluggen "Perian" är ett bra hjälpmedel för QT!

 

Sök på www.versiontracker.com eller www.macupdate.com för att hitta Mac-versioner av de program du vill ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en sitx-fil. Det stod att det bara var att dubbelkicka så skulle det funka (enligt MS). Jo då, det är mac-versionen av Windows media.

Tänkte ha det när jag kollar på sverigestelevisions program på nätet. Alternativet var realplayer enligt svt. Får nog hitta andra alternativ.

 

Ska kolla närmare på VLC och diverse plugin's.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sitx krävs att du har ett program som kan packa upp sit-filer....tex stuffit. finns att ladda ner, men har varit rätt buggit på sistone så jag vet inte om jag faktiskt kan rekommendera det längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...