Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Volymproblem


JLJ

Rekommendera Poster

Efter att min iPod Classic 60gb (två år gammal) fick agera musikmaskin på en efterfest förra helgen har det hänt något mysko med volymen. När jag första gången efter festligheterna skulle använda iPoden såg jag att den var senast använd i läget "Volymgräns" vilket givetvis innebär att någon festdeltagare tyckte att festen inte var hög nog.

Men samma person har även gjort något knasigt för nu är volymen överlag lägre än tidigare och när jag går in på Volymgräns och kommer till läget där det står "Välj en ny maxvolym och tryck på mittknappen för att fortsätta" händer följande:

Markören står på ca 60 (om vi kör från 1-100) och jag drar upp den till säg 90. Volymen höjs då helt perfekt i lurarna varpå jag trycker på mittenknappen...och då sänks volymen i lurarna igen, dock flyttas markören. Jag testar igen...volymen höjs till en bekväm nivå, och när jag trycker på mittenknappen sjunker den på ett kick till den ursprungliga nivån.

Innan detta tillfälle har jag aldrig ens varit inne på läget "Volymgräns" kanske bör tilläggas, samt att jag alltid varit nöjd med volymen som funnits.

 

Så visst, har jag iPoden inställd på Volymgräns för jämnan går det ju höja, men så ska det inte behöva vara. Jag vill att den ska följa volymgränsen som jag ställer in. Kan någon hjälpa mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...