Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vart tar pengarna vägen?


Istvan

Rekommendera Poster

På senare tiden har hårdvaran visat sig vara lite kackigare än tidigare, det är ett ganska låst system, datorerna är ngt dyrare(oavsett vad folk här säger så kan man ALLTID hitta liknande prestanda billigare....dom kontrar gärna med svammel som....öööh fjärrkontrollen då!?)

 

Så om man anser att jämförelsen haltar så ska man inte få påpeka det?

Trådens rubrik är "Vart tar pengarna vägen?" fjärrkontrollen är en del av det. inbyggda kameran en annan.

Som sagt: många bäckar små...

 

Och att kontra med med att zepton har 15" och macbooken har 13" anses också som svammel då?

om du inte märkt det så är det ganska stor prisskillnad bara genom att gå ner två tum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
Kan alla sluta vara så gay när det gäller det här och svara med fakta? Inga fassy-jämföranden med bilar(töntigaste någonsin med tanke på hur Apple snålar med sin hårdvara) Kan vi skippa fraser som att "det är en upplevelse", "mac förändrade mitt liv", "bill gates är djävulen" yada yada...kamma er. Ni skämmer ut er. Och dessutom blir det skittråkigt efter tio såna trådar, man kan tro att ngn tvingat er att säga det.

 

Enligt mig:

 

Fördelar:

 

Ruggigt bra OS, snyggt, lättarbetat, mindre risk för Virus, trojaner osv(man kan slippa helt med windows också men det kräver en hjärna), Fördelen att kunna köra bägge OS är enorm.

Nackdelar:

 

På senare tiden har hårdvaran visat sig vara lite kackigare än tidigare, det är ett ganska låst system, datorerna är ngt dyrare(oavsett vad folk här säger så kan man ALLTID hitta liknande prestanda billigare....dom kontrar gärna med svammel som....öööh fjärrkontrollen då!?)

8 av 10 får sjukan som innebär att man frånsäger sig allt vad självdistans heter och blir sådär mysigt bögkär i en låtsashippie som egentligen är världens största kapitalist(SJ). Man tål inte att ngn ifrågasätter plattformen man valt och man anser sig vara bättre än andra. Man har helt enkelt kommit underfund med något som PC-användare inte har koll på. Man har sett ljuset.

 

:respekt::ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan alla sluta vara så gay när det gäller det här och svara med fakta?

 

Jag tycker du har en del poänger i inlägget i stort, men lägg ned det där högstadiekorridor-larvet med att använda "gay" som skällsord. Lika drygt som att använda ras- eller etnisk tillhörighet i nedsättande sammanhang.

 

"Öh, kan alla sluta vara så Ardri? Kan vi inte ha en seriös diskussion?" ;):D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du har en del poänger i inlägget i stort, men lägg ned det där högstadiekorridor-larvet med att använda "gay" som skällsord. Lika drygt som att använda ras- eller etnisk tillhörighet i nedsättande sammanhang.

 

"Öh, kan alla sluta vara så Ardri? Kan vi inte ha en seriös diskussion?" ;):D

 

 

Bra sagt! :)w

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett sätt att jämföra är ju att titta på tillbehörspriserna.

Allt med Appleloggan, eller som passar till grejer med den loggan, kostar skjortan jämfört med dito för PC.

Om tillbehören speglar prisbilden för Macdatorerna, ja då är Mac dyrt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har använt mac i många år både bärbara och stationära har haft otroligt lite problem genom åren.

har även några pc:s, där har jag haft mer problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan alla sluta vara så gay när det gäller det här och svara med fakta? Inga fassy-jämföranden med bilar(töntigaste någonsin med tanke på hur Apple snålar med sin hårdvara) Kan vi skippa fraser som att "det är en upplevelse", "mac förändrade mitt liv", "bill gates är djävulen" yada yada...kamma er. Ni skämmer ut er. Och dessutom blir det skittråkigt efter tio såna trådar, man kan tro att ngn tvingat er att säga det.

 

Enligt mig:

 

Fördelar:

 

Ruggigt bra OS, snyggt, lättarbetat, mindre risk för Virus, trojaner osv(man kan slippa helt med windows också men det kräver en hjärna), Fördelen att kunna köra bägge OS är enorm.

Nackdelar:

 

På senare tiden har hårdvaran visat sig vara lite kackigare än tidigare, det är ett ganska låst system, datorerna är ngt dyrare(oavsett vad folk här säger så kan man ALLTID hitta liknande prestanda billigare....dom kontrar gärna med svammel som....öööh fjärrkontrollen då!?)

8 av 10 får sjukan som innebär att man frånsäger sig allt vad självdistans heter och blir sådär mysigt bögkär i en låtsashippie som egentligen är världens största kapitalist(SJ). Man tål inte att ngn ifrågasätter plattformen man valt och man anser sig vara bättre än andra. Man har helt enkelt kommit underfund med något som PC-användare inte har koll på. Man har sett ljuset.

 

wtf, lönt o slänga in en gay diss för o va häftig lixom.. lågt :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så om man anser att jämförelsen haltar så ska man inte få påpeka det?

Trådens rubrik är "Vart tar pengarna vägen?" fjärrkontrollen är en del av det. inbyggda kameran en annan.

Som sagt: många bäckar små...

 

 

Och att kontra med med att zepton har 15" och macbooken har 13" anses också som svammel då?

om du inte märkt det så är det ganska stor prisskillnad bara genom att gå ner två tum.

 

Ok nu känner du dig träffad för att jag sa fjärrkontroll men jag syftade faktiskt inte på ditt inlägg specifikt, självklart är det skillnad på 13 och 15 tum. Och självklart ska du påpeka att ett påstående haltar. MEN....visst är det så att man många ggr kan hitta likvärdig prestanda till ett billigare pris på win, linux-pc sidan.

 

 

Jag tycker du har en del poänger i inlägget i stort, men lägg ned det där högstadiekorridor-larvet med att använda "gay" som skällsord. Lika drygt som att använda ras- eller etnisk tillhörighet i nedsättande sammanhang.

 

iMatte, det är ett av många ord jag använder för att beskriva ryggdunkandet och pojkkärleken på detta forum. Det är lite gay.

Ingen illa ment mot homosexuella. Försiktigt med PK-flaggan ;)

 

"Öh, kan alla sluta vara så Ardri? Kan vi inte ha en seriös diskussion?" ;):D

 

:D

 

 

 

wtf, lönt o slänga in en gay diss för o va häftig lixom.. lågt :armskeptisk:

 

Vart är dissen? Tycker du jag är häftig? Seriöst...som jag skrev..ingen diss gentemot homosexuella.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett sätt att jämföra är ju att titta på tillbehörspriserna.

Allt med Appleloggan, eller som passar till grejer med den loggan, kostar skjortan jämfört med dito för PC.

Om tillbehören speglar prisbilden för Macdatorerna, ja då är Mac dyrt.

Men i 98% av fallen så behöver man ju inte köpa Mac-specifika tillbehör, och då är ju priset detsamma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men i 98% av fallen så behöver man ju inte köpa Mac-specifika tillbehör, och då är ju priset detsamma?

 

Behöva eller inte, vad jag pekar på är indikationen som Apples prisbild ger. Om Apples minnen är 3x dyrare kanske det kan ge en vink om deras prissättning, då det påslaget genomsyrar allt vad de ger ut.

Apples "extrapriser" på Apple Store, för skrivare, hårddiskar, iPodtillbehör, ja hela sortimentet är, även som extrapris, väsentligt högre än andra säljställen.

Att göra fynd på Apple Store går alltså inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...