Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Spaces


Mr Stx

Rekommendera Poster

Aloha!

 

Funderar lite på hur man kan flytta ett aktivt program till ett annat virtuellt skrivbord (spaces).

Har ju fyra stycken, men har hittils inte lyckats att flytta på ett program från ett skrivbord till ett annat - det måste väl gå?! Samt så tycker jag det är _värdelöst_ att man bara kan öppna ett program 1 gång. T.ex om jag öppnar Terminal på skrivbord #1, sen så går jag till skrivbord #2 och klickar på Terminal i Docks igen - då flyttas jag tillbaka till Skrivbord #1 och den Terminal som jag redan har öppnat - Jag ville ju ha två öppna, på olika skrivbord! Det måste väl gå och lösa?

Någon annan som också stört sig på detta och kommit på hur man löser det? Kanske är någon inställning eller liknande som jag missat....*hoppas*

 

Snart Måndag...eew...jobb...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det finns väl huvudsakligen två olika sätt att flytta på fönster mellan olika skrivbord

 

1) Tryck på spaceknappen, så att du ser alla "spaces" från fågelvy. Sedan är det bara att klicka och dra fönster mellan de olika skrivborden/spaces

 

2) Ta tag i ett fönster och dra mot en kant, håll kvar en stund så växlas nästa skrivbord fram

 

EDIT: jag menar inte mellanslag när jag säger spaceknappen, utan ikonen för funktionen "Spaces" ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och om du vill ha två olika fönster när du kör terminalen, så är kortkommandot för att öppna ett nytt fönster: kringla-n, sedan är det bara att flytta fönstret till önskat skrivbord. Det kan alltså inte starta ett nytt fönster genom att klicka på terminal-ikonen i docken eller liknande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för alla svar! Nu har jag blivit snäppet klokare.

Jag är helt förälskad i OS X! OS X har allt som jag har saknat under mina år i GNU/Linux X11 (Fluxbox, Windowmaker, E, ...) - OS X 10.5 har allt som jag saknat ifrån alla de olika fönsterhanterare jag kört under alla år!

 

En liten fråga dock... Finns det någon knapp/kombination så att man kan simulera Delete-knappen på en PC?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...