Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Airport


Jerry

Rekommendera Poster

Jag slog på mitt wii och kollade nätverk, den hittar 5 + mitt eget här hemma. men airporten hittar bara mitt, inget annat. hur ställer man in den så den ser dom andra?

 

Mvh Jerry

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara så att din wii även hittar nätverk som inte vill visa ssid?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara så att din wii även hittar nätverk som inte vill visa ssid?

 

umm.. jag vet inte? visar inte airporten det?

 

fast wiien visar ju massa nätverk, låsta och olåsta.. nåt brde ju aiporten visa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I routern kan man välja om ssid ska "broadcastas" eller inte, Aiport-bassationerna kallas det "slutet nätverk". Meningen är att de inte ska synas och därmed vara svårare att hacka. Wii:n kanske även ser de slutna nätverken, vanliga datorer ska inte kunna se dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok. då är jag med. dock så är tre av nätverken upplåsta.. har svårt att tro att alla är dolda? och jag har testat att koppla upp mig genom att ange namnet på dom nätverk jag hittade i wiiet som inte har säkerhet, men det funkar inte heller...

 

Har ju ett eget trådlöst, så det är väl inte det viktigaste. men tycker ändå att det ska synas.. Och det kan ju vara bra att ha om ens nät skulle ligga nere eller nåt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Står datorn och wii precis bredvid varandra? Om det är grannarnas nätverk du hittar lär signalerna vara ganska svaga efter ha passerat väggar och skit. På så vis kanske de endast snapps upp av wii och inte "når fram" till datorn. Eller så klarar airport-kortet i macen helt enkelt inte av att hitta så svaga nätverk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Står datorn och wii precis bredvid varandra? Om det är grannarnas nätverk du hittar lär signalerna vara ganska svaga efter ha passerat väggar och skit. På så vis kanske de endast snapps upp av wii och inte "når fram" till datorn. Eller så klarar airport-kortet i macen helt enkelt inte av att hitta så svaga nätverk.

 

Nä, wiiet och macen står brevid varandra. Och tre av ntäverken saknar bara en "bar" så dom är rätt starka. Och har ju när jag tänker på det haft ett PSP som oxå hittar dessa nätverk. Och inte kan airportkorter vara sämre på att hitta än både Wiiet och PSP:et?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...