Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Pixelmator lovar mycket - men håller det måttet?


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Andreas Leijon

3935861229.jpg

Första intrycket av det nya bildredigeringsprogrammet Pixelmator skapat av bröderna Aidas och Saulius Dailide är ett enda stort »wow«. Gränssnittet med svarta, halvtransparenta paletter är modernt och andas Apple och Mac OS X Leopard lång väg. Läs hela nyheten på MacWorld.se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag har förståt det så testade ni 1.0 av Pixelmator.

De har redan hunnit till 1.11 Kitten. En hel del buggar har försvunnit och hastigheten är uppsnabbad. Pixelmator är i väldigt snabb utveckling nu och jag känner mig mycket nöjd med det. Visst är det ännu inget alternativ istället för stora Photoshop, men som alternativ till Photoshop Elements så är det riktigt bra. Jag slängde ut Photoshop Elements 4 från min Macbook därför att jag upplevde att det var för långsamt och segt att arbeta i (inte anpassat för Intel Mac). Pixelmator är en dröm i jämförelse, en Ferrari istället för en Morris Minor.

 

Hälsar

R

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fördel om jag fattat det rätt med Elements är att i det kan man använda samma tredjeparts-plugins som funkar till stora PS, medans i Pixelmator måste plugin-tillverkarna tillverka nya plugin enbart för pixelmator, är det rätt uppfattat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar det bra med råfiler direkt i Pixelmator?

 

Ja, det fungerar bra med råformat i Pixelmator.

Pixelmator använder den inbyggda råformatsomvandlaren som finns i Mac OS X - så den klarar samma råformat som Aperture, iPhoto och Förhandsvisaren klarar.

 

Hälsar

R

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyyysande, vilka reglage och så erhålls? Är det ett eget GUI till justering av exponering, färger, vitbalans osv?

 

Äh jag bara måste dra ner och kika :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...