Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Utlys jakt på tjuvjägare


snowreeler

Rekommendera Poster

Och jag förtydligar att mitt förslag med prisjakt är att man ser till att filma de personer som man misstänker för tjuvjakt och sen lämna in filmen om man har bevis för tjuvjakt, inte bara på varg utan alla djur i skogen.

 

DET blir en nöt att knäcka.. hur har du tänkt att det skulle gå till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sa inte att man ska vara rädd för den, man ska ha respekt för den. Det är skillnad. Jag försöker ha respekt för allt levande, men jag är sannerligen inte rädd för allt levande.

 

"Man ska givetvis ha respekt för vargen, som för alla rovdjur och andra djur med för den delen, men om man inte retar den är det oftast ingen fara. Den är ju lika rädd för oss."

 

- Du nämner respekt i samma mening som att man inte ska va rädd för den och i ett sammanhang så man ska tro att det handlar om rädsla och inte respekt, men nu har du ju förklarat exakt vad du menade så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gabriel.fjellander
"Man ska givetvis ha respekt för vargen, som för alla rovdjur och andra djur med för den delen, men om man inte retar den är det oftast ingen fara. Den är ju lika rädd för oss."

 

- Du nämner respekt i samma mening som att man inte ska va rädd för den och i ett sammanhang så man ska tro att det handlar om rädsla och inte respekt, men nu har du ju förklarat exakt vad du menade så...

 

Jag förstår vad du menar. Det snörde till sig lite i huvet. Jag menade ha respekt, inte vara rädd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även fast att människan inte är något formidabelt rovdjur, så är vi ju rätt så stora i förhållande till de flesta djur på den här planeten.

 

 

Njaa, det vetefan det.. Bara för man är stor betyder det inte att man är bra på att fightas med något mindre.. Skulle vilja se den människa som tar död på en varg utan någon som helst vapen. Människor är framgångsrika pga sitt intellektuell, inte sina fysiska förmågor då de flesta djur är bättre på den biten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är för det mesta jägaren eller annan jägare som skjuter ihjäl hunden eller så blir den påkörd

 

Clarify! :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DET blir en nöt att knäcka.. hur har du tänkt att det skulle gå till?

 

Tja, det svåra ligger ju i att kunna smyga utan att dåren ifråga märker att man följer efter en. Risken är att man själv blir skjuten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spindlar och varg är nog de ända djuren jag ryser till av. En orsak till att jag är smårädd för vargar är en Animal Planet-reklam där man ser en flock vargar halvspringa i halvdunkelt månsken i en skog med stora träd. Fråga mig inte varför men hela jag ryser när jag ser den reklamen. Lite dumt med eftersom vargar inte finns i Skåne vad jag vet :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, det svåra ligger ju i att kunna smyga utan att dåren ifråga märker att man följer efter en. Risken är att man själv blir skjuten.

 

Exakt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan fråga sej om det här med jakt verkligen tas på allvar inom polisen. Nu kom det en patrull och man säkrade vissa spår men i vanliga stannar allt vid en artikel i en tidning och några arga insändare i samma tidning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...