Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skillnaden mellan Parallels och Fusion


jonte

Rekommendera Poster

Jag är intresserad av vad ni har för erfarenheter på skillnaden mellan Parallels och Fusion.

 

 

Jag tror faktiskt jag har hittat en. Till Parallels fördel.

I parallels kan man lägga till en Parallell (LPT)-port och koppla den till valfri skrivare som är installerad på Mac-delen. Fusion kan bara skriva informationen till en textfil, föga intressant.

Någon annan som märkt detta?

 

Varför skulle man vilja det? Jo, om det inte finns drivrutiner för skrivaren till det system man har installerat. tex gamla program som saknar stöd för USB-skrivare, eller om man kör ett äldre system som saknar stöd för USB. Samt, teoretiskt sett (om jag tänker rätt), att mac-delen och PC-delen kan dela på samma USB-skrivare utan att man behöver bestämma vilket system den är kopplad till manuellt för varje gång man vill växla.

 

 

I övrigt har jag inte sett så många skillnader mellan dom. Unity/Coherence mode känns lite smidigare i Fusion, bakgrundsbilden hoppar inte runt bakom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Tjena!

 

Jag gick ifrån Parallels till Fusion och är mer nöjd med Fusion som känns snabbare och mera stabilt.

 

Gällande skrivare så har jag inte provat, men med Fusion så kan jag ha ett Linux Os, Windows 2003 server samt ett Vista OS igång samtidigt.. :-)

 

Måste erkänna att jag inte gav Parallels chansen så mycket då jag läste för många hemsidor där folk lovorda Fusion..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...