Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Diskwarrior > Leopard, var försiktig.


Pocahontas

Rekommendera Poster

MacFixit uppmanar idag till att ta det lilla lugna att använda Diskwarrior ihop med Leopard.

Alsoft jobbar som bekant på en uppdatering av Diskwarrior 4 och man ska nog låta bli att köra den nuvarande versionen när man har Leopard.

 

 

Kan nämna att jag själv kört den från en Tigerpartition, och det blev mycket rött, så jag låter bli att använda det tillsvidare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MacFixit uppmanar idag till att ta det lilla lugna att använda Diskwarrior ihop med Leopard.

Alsoft jobbar som bekant på en uppdatering av Diskwarrior 4 och man ska nog låta bli att köra den nuvarande versionen när man har Leopard.

Kan nämna att jag själv kört den från en Tigerpartition, och det blev mycket rött, så jag låter bli att använda det tillsvidare

 

Detta gäller bara om du reparerar skivbehörigheter under Files från Diskwarrior och gäller inte om du väljer Directory för att bygga en ny katalog.

Låt bli att reparera skivbehörigheter från Diskwarrior så fungerar allt som det ska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag läste det, och min tanke var att andra skulle läsa det på Macfixit.

 

Men jag är ändå skeptisk till Diskwarrior tills vidare.

Väntar tills den utlovade gratisuppdateringen kommer. Andra får göra vad de känner för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta gäller bara om du reparerar skivbehörigheter under Files från Diskwarrior och gäller inte om du väljer Directory för att bygga en ny katalog.

Låt bli att reparera skivbehörigheter från Diskwarrior så fungerar allt som det ska.

 

 

Har gjort bägge sakerna ovan innan jag visste bättre - men allt funkar fint ändå. Har kanske haft tur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DiskWarrior funkar bra om man bootar skivan och kör därifrån :)

 

Med Vänlig Hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

Tack för tipset Poca!

 

Det verkar som DW-skivan kör 10.4 och ger samma fel, enligt Macfixit då alltså. Tror det är bäst ge en allmän varning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Körde DW på Leopard och det körde ihop sig helt. Fick formatera om! Körde reparera diskbehörigheter först och sedan var det kört.

 

Sten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...