Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

OS X meny till Windows


Blide

Rekommendera Poster

Hej, är det någon som vet nått bra program så att man kan få mac menyn i Windows? Jag har hört att det ska funka men vet inte hur jag ska göra.

 

/Blide

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, är det någon som vet nått bra program så att man kan få mac menyn i Windows? Jag har hört att det ska funka men vet inte hur jag ska göra.

 

/Blide

 

Sök, Googla fram " TigerMilk" som är ett program som gör om ditt XP till en "äkta" mac.

Jag har prövat ett tag sedan och den är väldigt imponerande kamoflage och kan lura den oinvigde att man kör OS X Tiger på sin windows burk.

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sök, Googla fram " TigerMilk" som är ett program som gör om ditt XP till en "äkta" mac.

Jag har prövat ett tag sedan och den är väldigt imponerande kamoflage och kan lura den oinvigde att man kör OS X Tiger på sin windows burk.

 

MVH

 

å tusan, ganska... fräckt må jag säga....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack så mycket. Jag vill gärna få in känslan för OS X innan jag köper mig en mac. Ska genast testa :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någonting ännu värre är väl FlyakiteOSX

Har inte testat det själv men..

Var försiktig när du installerar så här stora modifikationer till Windows, det har lätt att krascha ;)

Ha aldrig mer än ett liknande program samtidigt! Då kan det bli problem! :S

 

EDIT : Detta ska vara slutresultatet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyakite OSX theme

 

En av de bästa jag använt på PC/Win

 

Lägg till programmet ObjectBar för Menu Dock, från Stardock som nämns i dom övre posterna.

 

Finns 2 länkar

 

En stylad sajt för oss riktiga mac användare http://osx.portraitofakite.com/

 

Och en normal PC/Win sajt för ja just PC användare http://www.flyakiteosx.com/download/

 

Flyakite stylar om hela win från login till logout. Dock får man inte hela Mac känslan men temat iaf.

 

- Lycka till..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Great! Ska testa allt det här när ajg kommer hem, är i skolan nu...tänkte skoja lite med min datalärare och göra om Windows till OS X, får se va hon säger :) Hemma har jag iaf än så länge, objectdock, objectbar och jag håller på och pillar me lite nya iconer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv provat det mesta ovanstående innan jag skaffade mac, ser bra ut om du vill låtsas men du missar poängen med macen, Prestandan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv provat det mesta ovanstående innan jag skaffade mac, ser bra ut om du vill låtsas men du missar poängen med macen, Prestandan.

 

Va? Mest korkade inlägget på länge. Vad jämför du? En macpro mot ett sopbygge med pIIa? Eller en iMac g3 mot en splitter ny pc med c2d?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drar detta mycket prestanda, RAM, grafikkort eller processor?

Sitter nämligen på 512 MB RAM, 3 GHZ Intel Celeron D samt ATI integrerad grafik av dålig sort.

Datorn kommer att gå segare, right?

 

MvH,

Katana

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drar detta mycket prestanda, RAM, grafikkort eller processor?

Sitter nämligen på 512 MB RAM, 3 GHZ Intel Celeron D samt ATI integrerad grafik av dålig sort.

Datorn kommer att gå segare, right?

 

MvH,

Katana

Ja, datorn går segare. . Kan inte påstå annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va? Mest korkade inlägget på länge. Vad jämför du? En macpro mot ett sopbygge med pIIa? Eller en iMac g3 mot en splitter ny pc med c2d?

 

Jag har en sprillans ny PC och en två år gammal iMac, PCn har inte en chans.

Det är klart att man måste jämföra datorer som är aktuella på marknaden, inte en splitter ny med en begagnad från blocket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Det där TigerMilk är något kinesiskt :S

 

Åhnej! Vi kan väl inte ha något kinesiskt i datorn :o ;p

 

Jag skulel föredra RK launcher för dock! MYCKET snyggare, enklare att hantera + att man får snygga finderikoner m.m.

 

Om du vågar, så finns det FindeXer också: det gör att du får upp den klassiska OSX- genvägsraden i vanliga fönster!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...