Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Enklaste sättet?


good4way

Rekommendera Poster

Hej,

får min första mac snart och har ca 10 gb filer som jag vill flytta över till macen från min pc, hur gör jag detta på bästa sätt?

Ska ja bränna dem på 2 DVD skivor eller ska jag kanske ha båda inkoppladei nätverket o göra över dem på de hållet?

 

Har även en till fråga, var ska jag då lägga mina filer? Haren stor blandmapp med allt möjligt i som jag sparar allt jag får ned till datorn, kan jag lägga den i hemmappen sen skapa en ikon i docken eller ska jag möjligen lägga hela mappen på skrivbordet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan använda DVD och då får du en backup på köpet om du sparar skivorna. Annars kan du använd en extern HD eller ett USB-minne. Jag skulle rekommender att du sparar alla grejer i "rätt" mapp. Foton, musik, video, dokumment osv. för sig. Annars kan du lägga det i hemmamappen och sedan dra ned den till högra delen i docken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan använda DVD och då får du en backup på köpet om du sparar skivorna. Annars kan du använd en extern HD eller ett USB-minne. Jag skulle rekommender att du sparar alla grejer i "rätt" mapp. Foton, musik, video, dokumment osv. för sig. Annars kan du lägga det i hemmamappen och sedan dra ned den till högra delen i docken.

Haha, ja men sortera alla dem filerna är nästan omöjligt. I min mapp ligger runt 80 000 filer och runt 40 000 mappar. Men har beslutat att musiken ska in i musikmappen.

 

mackieworld;

Ska läsa, den första länken låter bra!

 

Thx!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...