Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mysko mail!!!


Pocahontas

Rekommendera Poster

Pocahontas

Idag kom ett brev med en bilaga, och som jag är lite tveksam till att öppna.

Avsändaren känner jag inte till.

Det florerar ju ett virus just nu, men då detta är mail är skrivet på svenska

och det aktuella viruset är väl som det brukar vara avsett för PC.

 

Mac drabbas ju ytterst sällan av virus, men hur det är med det senaste känner jag inte til.

Nån som hört något?

 

Brevet kan ju i och för sig var avsett för någon annan, för texten verkar tyda på det,

jag är inte jurist, och lär inte bli någon heller :lol:

 

Så här ser mailet ut:

 

Från: <info@svenskaflygbolag.com>

Datum: sön 8 jun 2003 13.00.07

Till: <sdp@telia.com>

Ämne: Olaglig skärmsläckare?

Attachments: Det finns 1 bilaga

 

 

Hej! Min son visade mig denna skärmsläckare som jag misstänker kan bryta mot lagen om hets mot folkgrupp. Eftersom du är verksam som jurist, så vore jag tacksam för en fackmans syn på saken. Tack på förhand.

 

 

 

Hej! Min son visade mig denna skärmsläckare som jag misstänker kan bryta mot lagen om hets mot folkgrupp. Eftersom du är verksam som jurist, så vore jag tacksam för en fackmans syn på saken. Tack på förhand.

 

Ser ju ofarligt ut, sånär som på bilagan som man förstås är nyfiken på,

vad är det för skurkar som har gjort en sådan skärmsläckare...

Den bifogade filen ser ut att vara gjord i Graphic Converter, och heter Iz.scr (44.0KB)

 

Ska jag öppna den, vad tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag raderar allt jag får som jag inte vet vad det är. Omedelbart och utan tveksamhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett PC-virus.

Inte farligt för oss, men fasligt irriterande.

Jag har för mig att det är ett sådant som letar mailadresser och skickar sig vidare.

/Errol

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nils Holmlöv