Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Scheissebilligt?


johnalder

Rekommendera Poster

Jag reagerade också på priset, trodde nån hade sluntit på tangentbordet...

men vid en snabb sökning på prisjakt inser jag att det inte är så:

http://prisjakt.nu/produkt.php?p=219944

 

Orkar inte kolla om det är precis samma tv, men här kan man spara sisådär 80 tusen genom att köpa på nätet...

Det mest chockerande enligt mig är att Mediamarkt faktiskt säljer en sån tv :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är om målgruppen för TV-apparater i den prisklassen någonsin sätter sin fot på Mediamarkt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier

Folk som är ute efter dyra teveapparater köper inte Samsung-skräp, de föredrar att köpa bättre teveapparater.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk som är ute efter dyra teveapparater köper inte Samsung-skräp, de föredrar att köpa bättre teveapparater.

 

Nu är väl ändå Samsung i toppskiktet av platt-tv. Dom levererar ju också skärmar till andra företag som B&O osv. och tillverkar ju inte bara sina egna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier
Nu är väl ändå Samsung i toppskiktet av platt-tv. Dom levererar ju också skärmar till andra företag som B&O osv. och tillverkar ju inte bara sina egna.

Möjligt :) Men de köper nog ändå inte samsung :P Finns säkert många som köper samsung också iofs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk som är ute efter dyra teveapparater köper inte Samsung-skräp, de föredrar att köpa bättre teveapparater.

 

 

Det var det fånigaste jag har hört. Visst, man kan ha tankar om Samsung som företag och många av deras övriga produkter, men deras TV-apparater brukar räknas bland de absolut bästa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier
Det var det fånigaste jag har hört. Visst, man kan ha tankar om Samsung som företag och många av deras övriga produkter, men deras TV-apparater brukar räknas bland de absolut bästa.

Har redan påpekats nu ju :P Är inte så där jätteinformerad om TV-teknologi direkt :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
Har redan påpekats nu ju :P Är inte så där jätteinformerad om TV-teknologi direkt :P

 

då ska du väl inte uttala dig så heller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier
då ska du väl inte uttala dig så heller?

Jag borde inte, men jag gjorde det ändå... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror nog att jag ska ta och slå till på en sådan.

OK, vi förväntar oss en FULLSTÄNDIG recension, särskilt hur det går att ansluta till Macen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njae, det kanske man inte bör, men man kan ju alltid ha en åsikt om Samsung som elektronikleverantör och där har jag lite svårt för deras mobiltelefoner. Så jag kan förstå Christphe3 om han även råkar dissa tv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njae, det kanske man inte bör, men man kan ju alltid ha en åsikt om Samsung som elektronikleverantör och där har jag lite svårt för deras mobiltelefoner. Så jag kan förstå Christphe3 om han även råkar dissa tv...

 

Ja, det är därför som stora märken måste akta sig för att ha ett för stort produktutbud under sitt namn, eftersom en dålig produkt inom ett teknikområde kan smitta av sig på andra teknikområden.

 

Ett exempel jag vill hålla fram är Microsoft, som levererar ett fantastiskt program i sitt Excel. Men eftersom folk ofta har en negativ åsikt om Microsoft, smittar det av sig på Excel också.

 

Sen kan det fungera åt andra hållet också. Apple gör en hel del saker som jag tycker är skräp, men det hela är så hajpat i dag att Apple liksom inte kan vara dåligt eller göra fel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med om att Samsung även gör mycket skräp. Det jag dock gillar med deras TV-apparater är inte bara att de ska vara väldigt bra, utan även att de har en väldigt bra garanti. Det är bara Samsung och Sony (vad jag vet) som har en nollpixelspolicy, vilket innebär att de fixar TV:n om så mycket som en enda pixel börjar bråka. I princip alla andra har en massa regler för hur många pixlar, var på skärmen, hur utspridda de är etc. om de ska vilja laga den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag dock gillar med deras TV-apparater är inte bara att de ska vara väldigt bra, utan även att de har en väldigt bra garanti. Det är bara Samsung och Sony (vad jag vet) som har en nollpixelspolicy, vilket innebär att de fixar TV:n om så mycket som en enda pixel börjar bråka. I princip alla andra har en massa regler för hur många pixlar, var på skärmen, hur utspridda de är etc. om de ska vilja laga den.

 

Har de samma garanti för bildskärmar? I så fall vet jag vilket märke det blir den dagen jag inte får tag på en CRT till vettigt pris.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror knappast dom annonserar en TV till det priset för att någon faktiskt ska köpa den, utan det ska bli ett samtalsämne... dom har ju lyckats ganska bra ser man.

 

Så har dom gjort tidigare med bl.a. en 80-tums (om den inte var ännu större?) TV och en mp3-spelare i guld och diamant. Ganska genomskinligt marknadsföringstrick, men ack så effektivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror knappast dom annonserar en TV till det priset för att någon faktiskt ska köpa den, utan det ska bli ett samtalsämne... dom har ju lyckats ganska bra ser man.

 

Så har dom gjort tidigare med bl.a. en 80-tums (om den inte var ännu större?) TV och en mp3-spelare i guld och diamant. Ganska genomskinligt marknadsföringstrick, men ack så effektivt.

Mp3-spelaren (med FM-radio) såg jag i Göteborg! Fanns också en välkammad vakt som vaktade den. 199990 kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier
Mp3-spelaren (med FM-radio) såg jag i Göteborg! Fanns också en välkammad vakt som vaktade den. 199990 kr.

Den såg jag också, fattar dock inte varför alla stod och "knôdde" runt den. Har de aldrig sett guld förr eller :propellerbaver: ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...