Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med animerade gif i Flash


Zoffan

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har fått uppdraget att göra ett digitalt julkort åt jobbet och då finns en önskan om att det ska blinka stjärnor i bakgrunden. Okej, det är nemas problemas, jag kan få stjärnorna att blinka i flash och de gör de även om jag publicerar i .swf. Men – när jag publicerar härligheten som animerad gif så blir det bara elände av det hela. Se bifogad fil post-20905-1196261002.gif

 

Först trodde jag att det berodde på att jag importerat några genomskinliga png-filer som jag gjort i Ps med lite effekter, för sånt kanske inte animerade giffar grejar? Men det funkar ändå inte fastän jag tar bort dem. Resten i filen har jag ju gjort i flash, det borde ju giffen klara av?

 

Oändligt tacksam för hjälp, jag blir desperat av sånt här :cry:

 

/Zoffan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ingen expert på flash, men anyways...

 

Den enda gången jag testat exportera gif från flash så hade jag problem med de animeringar jag gjort med Actionscript inte funkade. Då jag gjorde om alla animering till tweens på timelinen funkade det. Men slutresultatet blev inget vidare i alla fall.... det blev knyckigt och ryckigt.

 

Då är det nog bättre att göra gif-animeringar i Photoshop/ImageReady eller köra hela härligheten som .swf om det är tillåtet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...