Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

vad står E`t för?


rasmus asp

Rekommendera Poster

Det bör väl stå för Edge, dvs. att du är uppkopplad mot en basstation som har möjlighet till Edge-kommunikation. Har inte själv en iPhone, men låter som motsvarigheten till vanliga telefoners G som brukar dyka upp i menyn om man har tillgång till 3G.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

betyder det att man kan koppla upp sig mot det om man vill, eller att man är uppkopplad? den säger nämligen att jag inte har tillgång till edge?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

läste på ett annat forum att edge inte går att stänga av och att det dras pengar automatiskt! vill inte att det ska vara så!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det innebär som sagt att du har möjlighet till edge. Dock måste du naturligtvis gå in på din operatörs hemsida och kolla upp inställningarna för edge och fylla i dem i Inställningar->Nätverk->edge på din iphone för att du ska kunna surfa via edge på den. Tänk bara på att det inte är billigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

läste på ett annat forum att edge inte går att stänga av och att det dras pengar automatiskt! vill inte att det ska vara så!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

läste på ett annat forum att edge inte går att stänga av och att det dras pengar automatiskt! vill inte att det ska vara så!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

läste på ett annat forum att edge inte går att stänga av och att det dras pengar automatiskt! vill inte att det ska vara så!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ooops solly...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du låter bli att fylla i dina uppgifter för GPRS/EDGE så kan du inte kopplas upp och slipper därmed betala :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sorry för alla upprepade poster, inte meningen! ja det borde ju va så, men jag läste på ett annan forum om en kille som inte hade fyllt i sina uppgifter men att pengar ändå drogs, vilket låter helt obegripligt. Var tydligen andra som hade haft samma problem, fattar ingenting? är det någon annan som har ett E högst upp men är hlt säkra på att dom inte är ute på edge, vill bara vara säker, hehe bifogar länk: http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/22452...aenga-edge.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det var ju jag som startade tråden på 99 som du länkar till. Efter det senaste inlägget där så har jag återställt min iPhone ett per gånger (på grund av andra anledningar än Edge), och nu så dras det inte längre några pengar, då jag har fel uppgifter i inställningarna.

 

Förutom programet som länkas till där, så finns det ett program som heter Services, som stänger av Edge, men har men fel upgifter så behövs inte det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, så om jag skriver typ: sdfhshdfg i lösenordsfältet och alla andra fält, bara blaj med andra ord, så dras det inga pengar? vad jag vet så har comviq inte ens någon edge tjänst, så varför har jag ett Edär uppe, blir fan irriterad på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis. Det dras inga pengar ifall du skriver fel uppgifter.

 

Edge är alltid igång. Vare sig din operatör stöder det eller inte (eftersom de oficiella operatörerna stöder det).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

jag har tele2 och har däremot inget E, varje gång jag inte har wi-fi täckning och försöker gå ut på safari säger den att den inte kan koppla upp, inget edge etc. jag har bara en tom ruta uppe i hörnet vilket ska betyda GPRS, men istället kan jag inte surfa alls, jag lyckas inte koppla upp förutom via wifi. måste man aktivera något speciellt för att kunna använda surf med gprs också eller? kommer troligtvis inte använda jättemycket pga hastigheten kommer vara ganska långsam men om man vill kolla en busstid någon gång eller vad som helst

 

någon som har gjort detta? skulle vara tacksam för lösning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...