Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa i USA nu? Är det kört?


Piraya2

Rekommendera Poster

Har en bekant som ska till USA och jag blir ju grymt sugen att låta han köpa hem en iPhone. Finns det något hinder för detta? Är det bara att skicka med honom 400 dollar cash, eller måste man handla med kreditkort som jag läst i andra forum?

 

Vad tror ni, ska man handla eller är en uppdatering nära förestående. Nog för att alla teknikprylar man köper redan är gamla...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcuslilliebjorn
Har en bekant som ska till USA och jag blir ju grymt sugen att låta han köpa hem en iPhone. Finns det något hinder för detta? Är det bara att skicka med honom 400 dollar cash, eller måste man handla med kreditkort som jag läst i andra forum?

 

Vad tror ni, ska man handla eller är en uppdatering nära förestående. Nog för att alla teknikprylar man köper redan är gamla...

 

har inte kommit till sverige än så omodern är den väl inte än...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

av det jag läst på det här och andra forum så ja, det är endast amerikanska kreditkort som gäller, inte ens prepaid-kort som finns att köpa i usa tillåts. ang uppdateringarna så är det isf mjukvaru-uppdateringar du behöver oroa dig för, risken att åka på en telefon med firmware 1.1.2 som inte har ett ordentligt crack ännu ökar ju längre du väntar. skulle väl inte tro att en guide för enkel upplåsning av även den är speciellt långt borta heller iofs...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcuslilliebjorn
av det jag läst på det här och andra forum så ja, det är endast amerikanska kreditkort som gäller, inte ens prepaid-kort som finns att köpa i usa tillåts. ang uppdateringarna så är det isf mjukvaru-uppdateringar du behöver oroa dig för, risken att åka på en telefon med firmware 1.1.2 som inte har ett ordentligt crack ännu ökar ju längre du väntar. skulle väl inte tro att en guide för enkel upplåsning av även den är speciellt långt borta heller iofs...

 

Liten fråga ang firmware uppdateringarna: är det bara nya lås på telefonen eller är det andra uppdateringar relevanta för telefonens funktion?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va !

Går det således inte att köpa en iPhone längre i USA om man inte har amerikanskt kreditkort ??

 

För de som redan använder telefonen i Sverige, fungerar detta ok egentligen. Ev nackdelar ? Svensk ordlista ?

 

/Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liten fråga ang firmware uppdateringarna: är det bara nya lås på telefonen eller är det andra uppdateringar relevanta för telefonens funktion?

 

finns en hel tråd på 99.se om uppdateringen till 1.1.2 och vad den innebär: http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/22846...ing-ute-nu.html

 

personligen tycker jag inte 1.1.2 har några förbättringar som är betydelsefulla för mig så jag tänker köpa en upplåst 1.1.1. vad framtidens uppdateringar kommer erbjuda kan man ju bara sia om men nånting matnyttigt kommer säkert komma...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

köpte iphone förra veckan i NY på applestore svensk visakort fungerade utmärkt.

 

var då en 1.1.1 firmware.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man med basala datakunskaper klara att låsa upp telefonen själv via nätet eller bör man lämna den till någon som kan ?

 

/Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man med basala datakunskaper klara att låsa upp telefonen själv via nätet eller bör man lämna den till någon som kan ?

 

/Fredrik

det gick aldeles utmärkt med guiden på ifun.se

 

inget kodande eller så själv, använd den guiden där man låser upp iphonens operatörlåsning via mobilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...