Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ska köpa iPhone – några frågor


atomic_dog

Rekommendera Poster

Jag planerar att köpa en iPhone från USA snart men jag har några frågor:

 

1. Om jag låser upp den så planerar jag att ringa med Telenor, inga problem antar jag?

Något speciellt att tänka på vid upplåsning?

 

2. Fungerar transformatorn i Sverige eller är det endast 110V på den man köper i USA?

 

3. När man surfar, kan man ställa in så att den alltid anväder WiFi och inte GPRS?

Vill ju helst slippa höga telefonräkningar...

 

4. Hur funkar det på flygplan? Telefoner är ju förbjudna att ha igång, finns det ett ”flghtmode” där bara iPod-delen är igång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag planerar att köpa en iPhone från USA snart men jag har några frågor:

 

1. Om jag låser upp den så planerar jag att ringa med Telenor, inga problem antar jag?

Något speciellt att tänka på vid upplåsning?

 

2. Fungerar transformatorn i Sverige eller är det endast 110V på den man köper i USA?

 

3. När man surfar, kan man ställa in så att den alltid anväder WiFi och inte GPRS?

Vill ju helst slippa höga telefonräkningar...

 

4. Hur funkar det på flygplan? Telefoner är ju förbjudna att ha igång, finns det ett "flghtmode" där bara iPod-delen är igång?

 

1. Nejdå inget speciellt egentligen. Läs på www.ifun.se så är det förmodligen rätt lugnt om du har lite datorkunskap.

 

2. Du får köpa till en liten plugg som man sätter på själva laddaren... som man förövrigt kopplar in en USB kabel till. Så du kan ladda mobilen genom datorn. "Pluggen" kostar 145:- (likadan som det är på laddarna till macbook / mbp)

 

3. Ja du kan ställa in det. Jag har inte en mina inställningar till edge. Kör bara med WiFi när jag vill surfa. (Klockren webbläsarare! Bästa lösningen jag sett i smartphone format)

 

4. Ja det finns flightmode om du vill använda telefonen (förutom att ringa då) på flygplanet :)

 

MVH, Kim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, tänkte att jag kunde sno den här tråden istället för att skapa en ny. Jag undrar om det finns några problem med att köpa telefonen i USA exempelvis:

 

Måste man skriva på något kontrakt med AT&T när man köper luren eller kan man bara säga ex. "jag köper den som present och personen vill ha abonnemanget i sitt namn"?

 

MVH/Jon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte min telefon på Apple Store i Chicago för drygt två veckor sedan.

 

Det var inga problem, jag sa bara att jag ville ha en iPhone - betalade den och så var allt klart.

Inga personuppgifter eller nåt annat registrerades.

 

Var bara att köpa den som vilken annan "pryl" som helst.

 

// Martin!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går nog inte längre att gå in och köpa en iPhone kontant.

Vad jag har läst kräver Applestore numera att man handlar på ett amerikanskt kreditkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går nog inte längre att gå in och köpa en iPhone kontant.

Vad jag har läst kräver Applestore numera att man handlar på ett amerikanskt kreditkort.

 

Låter olycksbådande för min del... Men det verkar ju lite knäppt, lite som "dina pengar duger inte här"-diskriminering. Sen borde det väl också eliminera en del amerikanska köpare i samma veva, vad är din källa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom

Det stämmer att de inte går att köpa kontant, och två per person och dag gäller fortfarande. En kommentar till abonnemang; man köper inte abonnemanget i butiken, det sker i iTunes samtidigt som telefonen aktiveras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...