Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Saddam gripen


Pocahontas

Rekommendera Poster

Extra rapport nu 12.55

 

Tony Blair bekräftar att han gripits hörde jag på CNN

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmmmmm......... det låter för bra för att vara sant. Med tanke på hur många kopior det verkar finnas så kan de nog gripa honom hundra gånger........ Hoppas men avvaktar.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De har redan hunnit få DNA-testet klart och att det är han

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SAKEN ÄR KLAR!!!!!! (w00t) (w00t) (w00t) (w00t) (w00t) (w00t) (w00t) (w00t) (w00t) (w00t) (w00t) (w00t) (w00t) (w00t) (w00t) (w00t) (w00t) (w00t)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu väntar jag bara på att Bush blir gripen för att falskeligen utge sig för att vara USA lagenligt valde president.

 

En klar poäng Reefer!

 

/z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu väntar jag bara på att Bush blir gripen för att falskeligen utge sig för att vara USA lagenligt valde president.

 

En klar poäng Reefer!

 

/z

Jag håller med. För lågt valdeltagande och manipulation av senaten (egen teori), fy skäms.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jisses! Jag trodde aldrig Saddam skulle låta sig tas levande! Var helt övertygad om att han skulle sätta en kula för pannan när det gällde...men alltså visar det sig att allt han sagt om att offra sig o.s.v. - allt glapp han tutade i sina unga män i t.ex. kriget mot Iran (1 miljon döda) - allt var bara nys. Gubben är alltså en ynklig - inte lika ynklig som Bush visserligen - typ som låter sig förnedras och släpas i hanbojor till en domstol! Han låter sig bli en följetong i domstolsteve! Jisses. Och varför? Jo - han vill leeeeva - helt förståeligt, men totalt i opposition med hela hans liv och dogmer. Ingen stolthet. Ingen värdighet. Sorgligt. Mycket sorgligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med bredband! Jag har ingen teve, men kunde gå in på nätet och se en nyhetssändning (SVT)! Hallelujah!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nils Holmlöv
Nu väntar jag bara på att Bush blir gripen för att falskeligen utge sig för att vara USA lagenligt valde president.

Det kan väl diskuteras om det demokratiska i ett system som bygger på elektorsröster och majoritetsvalkretsar, men att det är lagligt är det väl ändå ingen som har ifrågasatt? USAs lagar tolkas av högsta domstolen, precis som våra lagar tolkas av vår högsta domstol, och USAs högsta domstol kom fram till att Bush enligt lagen blev vald till president, trots att han inte fick majoriteten av rösterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saxat från tidningen Affärsvärlden:

Saddam tryckte upp börsen

 

Asienbörserna var de första att reagera på gripandet av en skäggig och härjad Saddam Hussein i helgen. Tokyo steg över 3 procent och dollarkursen stärktes. Lika mycket steg dock inte Stockholmsbörsen. Lättnaden över att den gamle tyrannen - Spader Ess i den amerikanska kortleken över de 52 mest eftersökta irakiska makthavaran - har hittats, väntas dock bara ge ett tillfälligt rally. Det kaotiska tillståndet i Irak förbättras knappast mer än marginellt av gripandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjärter äss är väl alla USA fientliga mörkhyade med stora skägg...

 

eller helt enkelt hans fru (makten bakom tronen)...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan väl diskuteras om det demokratiska i ett system som bygger på elektorsröster och majoritetsvalkretsar, men att det är lagligt är det väl ändå ingen som har ifrågasatt? USAs lagar tolkas av högsta domstolen, precis som våra lagar tolkas av vår högsta domstol, och USAs högsta domstol kom fram till att Bush enligt lagen blev vald till president, trots att han inte fick majoriteten av rösterna.

 

Yeah right...konstigt nog så var majoriteten av ledamöterna i domstolen som gjorde valfusket "lagligt" utnämnda av republikanen Reagan och republikanen Bush d.ä. -den nuvarande presidentens pappa.

 

Att Gore fick 500000 röster mer över hela USA än vad Bush d.y. fick är naturligtvis bara petitesser i sammanhanget, elektorssystem var det ja....mycket demokratiskt som sagt :eeeh: :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och så var det valsedlarna i Florida som är svåra att fatta och fylla i - åtmistone för amerikanarna som generellt har en ovanligt låg IQ och bildning vid jämförelse med andra Homo Sapiens-grupperingar :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...