Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ännu en vad är datorn värd tråd


appe

Rekommendera Poster

Funderar på att rationalisera bort min Powerbook 12" på 1,33 MHz och 1.25 MB. Vad kan en sådan betinga? Tror inte på fantasipriserna på blocket, men vill ändå ha en slant för att göra mig av med den...

 

Någon som sålt/köpt en begagnad powerbook nyss? vad fick ni/gav ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt Mactracker har din dator benchmarkvärdet 723, jämfört med enklaste Macbooken som ligger på 2601. Således 28 procent av prestandan, totalt sett. Sedan ska man ju dra av slitage och liknande. Å andra sidan kan man ju använda din dator på ett likvärdigt sätt till väldigt många uppgifter, där prestanda inte är särskilt viktigt. Säg att du kan begära en tredjedel av nypriset, vilket då torde handla om 3000 till 3500 kronor. Det skulle jag begära, och kanske vara beredd att betala, efter att ha prutat lite. Det hör ju till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt Mactracker har din dator benchmarkvärdet 723, jämfört med enklaste Macbooken som ligger på 2601. Således 28 procent av prestandan, totalt sett. Sedan ska man ju dra av slitage och liknande. Å andra sidan kan man ju använda din dator på ett likvärdigt sätt till väldigt många uppgifter, där prestanda inte är särskilt viktigt. Säg att du kan begära en tredjedel av nypriset, vilket då torde handla om 3000 till 3500 kronor. Det skulle jag begära, och kanske vara beredd att betala, efter att ha prutat lite. Det hör ju till...

 

 

Intressant... fast min har ju dvd brännare :-) Men den är lite lite sliten.

 

Man kanske ska prova för 3500, fast det är den ju fortfarande värd för mig... Fasen vad svårt med datorer i köpetider. Mini +gammal powerbook eller bara ny macbook...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4000, tror du får det utan problem!

 

Hmm... tror jag tar och prövar för det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mac:ar verkar gå bra på Blocket så testa ett rejält pris! Kan nämna att jag i början av denna sommar köpte en iBook G3 på 500mhz och 300MB ram för 2000:- och att det var den billigaste jag hittade då!

 

Släng upp den på Tradera om inte annat så får köparna bestämma slutbudet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sälj den till Balooba så får du en pålitlig köpare ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror lätt att du kan få över 5000 för den på blocket.

Ja, antagligen, köpare är inte riktigt kloka. Men jag hade nog hellre bjudit på den här Macbooken, där begärt pris är 7000, vilket givetvis kan prutas på.

 

Många ägare av begagnade macar verkar tro att de kan säljas för vad som helst. Detta trots att varje ny modell både är billigare och bättre.

 

Bra Appe att du försöker hitta rätt nivå. Ta Baloobas erbjudande. Om det står fast är det ett bra pris för din dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mini +gammal powerbook eller bara ny macbook...

Jag hade valt det första. SÅ mycket bättre är inte en Macbook att det klår en mini plus en bärbar. Du får ju samma datorkraft, men ändå har du flexibiliteten att kunna ha en bärbar överallt. Behåll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för bra råd alla!

 

Missade Baloobas inlägg med faktiskt bud! Tur att han PMade det med. :-)

 

extralars: Jo, det är en ganska skön kombination. Powerbooken håller bra ännnu. Fick 4000 för min gamla mini, och 4000+4200=8200 Sen lägger man till 1500 som jag tänkte lägga ut för att komma upp i en ny mini så blir det 9700...

 

Man kan ju bara sitta vid en dator samtidigt. Men det är ett himla sjå med alla sladdar man måste dra ur och in när man växlar mellan att sitta stationärt eller i tv-soffan.

 

Ska prata med min kära sambo i kväll och fundera över Baloobas generösa bud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...