Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Det handlar om problem vid start.


madish

Rekommendera Poster

För några dagar sedan märkte jag att jag hade problem med att starta min dator (Macbook), när jag tryckte på "ON" så började den vita lampan lysa på sidan, skärmen blev svart men inget mer, får starta om den några gånger sedan startar den..

 

Kollade i skivverktyg och upptäckte problemet att min HD fick meddelandet "enhetshuvudet behöver repareras" fick då dödsångest men upptäckte att det var inte hårdvara utan mjukvara som kunde fixas. Sökte på Google, och såg till och med att detta kunde vara en bieffekt som kunde orsaka mina problem när jag startade datorn.

 

Massa andra hade haft samma problem, tog min startskiva, och körde en reperation på HD, nu står det att den är fungerande och inga problem upptäckts. Såg också att man ska kolla så att S.M.A.R.T-statusen är "kontrollerad" vilket den är.

 

Livet var helt Ok igen, men nu i morse så är det ändå problem med datorn när jag startar den, vita lampan lyser, den blir svart, men den klassiska lilla tonen kommer inte, och den går inte över i grått för att börja ladda..

 

Vad är det för problem och hur kan jag lösa det..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du garanti så kontakta Apple

 

(ändrade din rubrik, vi "skriker" aldrig i rubrikerna på detta forum...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...