Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Backup till .mac


Disp0sable

Rekommendera Poster

God kväll!

 

Jag har bara en snabb fråga som jag stört mig på. Jag använder programmet "Backup" som man får med när man köper .mac och har ställt in det att lägga backup på mitt iLife (bilder, musik och dokument?), mina personliga inställningar (bokmärken, adressbok m.m.?) samt köpt musik och video.

Mitt iLife är rätt stort så det tar tid att lägga backup på men nu är det så att jag gjort det en gång redan och nu när jag ska göra det igen så får jag upp ett meddelande att det inte finns tillräckligt med plats...

 

Vad fan?! Skriver datorn inte över mina gamla filer och isåfall: varför inte??

 

Bifogar meddelandet.

Tacksam för svar.

post-14038-1192994092.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så som jag förstår...

Backup gör en full back up första gången, sen fyller det på med de ändringar som görs. Skriva över gammal data vore väl konstigt om den gjorde?

 

I så fall så får du kasta dina gamla grejer och göra en ny full back up.

post-16024-1193004361.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men då borde det väl få plats eftersom jag inte gjort några större ändringar? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försökte läsa ut lite på MacHjälp om hur det är med "överskrivandet, men finner inget.

 

MacHjälp > Om .mac samt iDisk använde jag som sökord

Finns mycket att läsa om iDisk

 

Edit:

 

Skulle vara detta då som skriver över, Synkronisering

post-113-1193060524.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ingen som har samma eller liknande problem?

Man tycker ju inte att utrymmet ska vara något problem när jag har 2,2GB kvar och jag inte gjort några stora ändringar... :/

 

Ska jag kontakta Apple Support?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan undra om det sitter folk där som kan svara på ditt problem, men visst, man ska ju inte ha förutfattade meningar.

 

Tyvärr kan jag inte svara på ditt problem..fick själv ett skumt problem nu när jag börja pilla med min synkronisering..rackarns...

post-113-1193063085_thumb.jpg

 

Inte heller ville 10.4.9 på min iBook vara med i leken så det håller på att uppdateras, kravet är 10.4.10 för synk nu..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...