Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Uppgradera upplåst iPhone?


Jesper Landen

Rekommendera Poster

Jesper Landen

Hej

Jag har en upplåst iPhone 1.0.2 som strular. Med strular menar jag att den inte längre kan kolla mailen och att bluetooth inte fungerar.

Min tanke var att återställa den i iTunes, uppgradera till 1.1.1 och sedan låsa upp den igen.

Snälla ge mig tips om hur jag ska göra.

Jag vet inte riktigt vilken metod jag använde för upplåsning men jag har en ikon med ett hänglås i nedre vänstra hörnet.

 

Snälla hjälp mig

 

Jesper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bästa sättet just nu att uppgradera är det här:

 

http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=12102

 

jag kan inte garantera att det kommer funka och det inkluderar mycket blod svett och tårar men det är det bästa just nu. jag själv väntar nån vecka till på en riktig relocker/virginizer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är hyggligt knepigt att "re-viriginize" och sen uppgradera till 1.1.1. Du kanske får komma förbi oss och bjuda på lyxlunch så fixar vi det Jesper ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du verkligen en administratör här? Har inte sett dig innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du verkligen en administratör här? Har inte sett dig innan.

 

Nope - jag är Administratör på 99.se, mac.se och iFun.se. Har funnits på MacWorld forumet sedan 2003 med samma signatur :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur kommer det dunka sen när Iphone väl kommer ut i svenska affärer ? kommer vi kunna använda den som vilken svensk iphone som helst eller måste vi alltid hålla på att uppgradera den för att allt ska fungera ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är mina åsikter och tankar: När Apple släpper den i Sverige så kommer folk att börja pilla med den. Och om Apple inte krypterat den ännu mer än vad dom gjorde med 1.1.1 så kommer man nog för eller senare få tag på källfilerna och de filer som skiljer den amerikanska från den svenska och för att sedan kunna ersätta de i den amerikanska. Jag är inte orolig iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...