Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Konvertera till Wordformat i nya AppleWorks


stefanmann

Rekommendera Poster

Hej

 

Är nybörjare med Apple. Av denna anledninge sprang jag till min lokala Apple-shop och fick höra att nya Apple Works 6 stöder konverterare till att spara dokumenten i Word- resp Excelformat. Men jag får inte fram några alternativ när jag går in i Arkiv, Spara Som och Filformat, mer än lite äldre Worksversioner samt Claris för Kids.

 

Jag vet att konverterarna ligger på hårddisken, jag har vid tillfället hittat en hel mapp full med sådana, men hur i hela friden aktiverar jag dessa?

 

Jag har ringt support, där man bad mig att återkomma efter en ominstallation, men de hade hunnit stänga när jag hann så långt.

 

Hoppas att någon där ute kan hjälpa mig.

 

Mvh

 

Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt...jag har AW 6 och kan spara som en hel radda olika word-format både för windows och mac...konstigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha, NU funkar det (w00t) !

 

Jag fortsatte med att omsinstallera programmet ett antal gånger, den sista gången körde jag med "Enkel installation". Innan hade jag hittat en liten text att om hela Works skulle avinstalleras korrekt, måste Works-mappen ligga överst i listan av de mappar man ser när man klickar på Hårddisk-ikonen. Om det är något typiskt Mac-aktigt vet jag inte, men tydligen gjorde detta susen!

 

Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...