Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Stabilitet i nytt OS


HenricF

Rekommendera Poster

Hej allesammans!

 

Kommer att köpa en Macbook inom kort. Jag funderar på om man ska köpa med Tiger nu eller med Leopard inom kort, och det är här jag skulle behöva lite hjälp. Då jag inte har så mycket tidigare erfarenhet av Mac hoppas jag att ni kan bidra. Det jag undrar är om ett nytt OS från Apple brukar vara "buggigt" eller om det är stabilt från början. Ni som har varit med ett tag, hur var med det exempelvis Panther och Tiger? Fungerade de smärtfritt från början, eller var man tvungen att invänta uppdateringar för att det skulle funka smidigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla tidigare versioner har varit behäftade med krämpor, och Tiger är uppe i vers 10.4.10 med nr 11 på gång...så det finns inget som talar för att Leoparden är utan fläckar när den kommer..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen till forumet. :geros:

 

Jag tycker att Leopard verkar så coolt

att jag köper på stört när den landar

och skiter fullständigt i allt om stabilitet denna gång. B)

 

Några bugga tål en riktig karl och tjej med för den delen. :propellerbaver:

 

Jag menar vad är det värsta som kan hända? :fundersam:

 

Att min Mac pajar och att jag bankar ski..en ur Apple Store post-15957-1192398893_thumb.gif post-15957-1192398866_thumb.gif

och får en MacBook Pro som plåster på såren. :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska nog vänta i en månad iaf tills och se om det finns några riktigt stora problem, men sedan om det är bra skaffar jag nog det direkt då Time Machine verkar ovärderligt. :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att köpa mjukvara med buggar kan vara irriterande men det problemet går över efter några uppdateringar. Det känns värre att köpa hårdvara som inte är riktigt färdigutvecklad då det inte bara är att ladda ner något som fixar problemet. Jag skulle chansat och köpt med Leopard då det även är en del jobb att byta operativsystem framöver. Om man inte nöjer sig med Tiger (som i och för sig är jättebra) så länge man har datorn. Annars kanske de rear ut datorer med Tiger alternativt att man får med en skiva med Leopard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...