Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

SE Banken och Telia E-legitimation


dufomac

Rekommendera Poster

Har Firefox och Handelsbanken och det funkar förträffligt. Det funkar tydligen inte med Safari därav Firefox.

 

MVH Peter 18

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har SEB och för att få E-legitimation att fungera behövde jag använda Firefox och dessutom köra Firefox i Rosetta-läge.

 

Markera Firefox.

Välj Visa Info.

Markera Öppna med Rosetta.

 

När du sedan kör Firefox så kommer det att gå att använda E-legitimation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har Firefox och Handelsbanken och det funkar förträffligt. Det funkar tydligen inte med Safari därav Firefox.

Jag har Handelsbanken och vissa saker funkar faktiskt bra i Safari. Dt går att logga in på Handelsbanken med certifikat, men när man försöker betala räkningar så blir det stopp precis när det är dags att signera. Vad gäller e-leg, så går det att använda med Safari, men inte att beställa. Om man använder Firefox för att betsälla e-leg från Handelsbanken, så kan man exportera detta certifikat, och importera det till Nyckelringen. Sedan går det att använda det även i Safari.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok Mizhou, Som vanligt reder du ut begreppen och det är bara att buga och bocka för dina ingående kunskaper om Mac och dess system. Trodde att mitt svar var "rätt" men tji fick jag ...

 

MVH Peter 18 :citation:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...