Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ta bort nummerformatering?


nicklas_718

Rekommendera Poster

Kan man ta bort nummerformatering helt och hållet, så att siffrorna bara visas i en följd, dvs utan en massa mellanslag och streck?? Kanske en dum fråga, men är så less på att siffrorna visas "hur som helst".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänta bara lite till så kommer det komma en ny version av swephone där de *flesta riktnr kommer vara med. Och då kommer det visas rätt. Väldigt behagligt redan med den versionen som finns nu tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, men det finns inget sätt som gör att man slipper dessa mellanslag m.m. och att siffrorna istället visas i en följd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom

Ta bort alla olika förmateringar som finns och skriv en utan mellanslag, borde fungera utmärkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, låter som att det borde fungera. Dock har jag inte en aning om hur jag formaterar om nummerformatsfilen. Kanske du vet hur man gör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att du kör mac. Då kan du gå till www.ifun.se och ladda ner deras nya version. Sen letar du upp filen ABPhoneFormats.plist och öppnar den i t.ex. smultron. Om du går längst ner i filen kommer du se ett område <key>us</key> följt av array och sen en massa olika formateringar. Det är det du gör dina ändringar. Det borde då helt enkelt gå att ta bort alla formatering och göra en som är tom. Du får pröva och se om det funkar!

 

Mvh Tommy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock inte riktigt lika roligt som att få de riktiga riktnr rätt formaterade i telefonboken med men dock en lösning om man vill ha det så :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...