Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa mac på avbetalning


Landberg

Rekommendera Poster

Tja!

 

Vet ni vart man kan köpa macprylar på avbetalning om man är student? Måste ha lite grejer för att kunna fortsätta med det jag pluggar till när utblidningen är klar... inte lätt att spara med studentlån...

 

Haade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

 

Vet ni vart man kan köpa macprylar på avbetalning om man är student? Måste ha lite grejer för att kunna fortsätta med det jag pluggar till när utblidningen är klar... inte lätt att spara med studentlån...

 

Haade!

 

Hos dom flesta apple återförsäljare så brukar dom ha nån sorts alternativ med delbetalning osv.....brukar ju gå genom resursbank etc.

 

Och enda kravet brukar väl vara att man inte har nån betalningsanmärkning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej,det låter ju bra...

Problemet är att jag pluggar folkhögskola, hatar att de har så låg status.

Pluggar dokumentärfilm och vill gärna köpa grejer för att kunna fortsätta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej,det låter ju bra...

Problemet är att jag pluggar folkhögskola, hatar att de har så låg status.

Pluggar dokumentärfilm och vill gärna köpa grejer för att kunna fortsätta.

 

Har du kollat apple store's finansiering? kollade på den för ett tag sedan, och om deras siffror stämmer så har de ganska bra vilkor, även för studenter.

 

/McWolfe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flesta kör Wasakredit, väljer du 6 månaders så blir det uppläggningsavgift på 250 och fakturaavgift på 29kr/mån - om du ej betalar in en månad så blir det straffränta på en hel del. 12/24 månaders ligger på samma avgifter + 10% ränta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan gillar itne att låna egentligen, men ibland så känns det som man måste..

Min tanke är att starta eget mediaföretag, har fått ett erbjudande om att få en lokal vid en musikstudio som skall byggas... Så d behöver man ju prylar, men det är väll kanske ett måste att låna för att starta eget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan gillar itne att låna egentligen, men ibland så känns det som man måste..

Min tanke är att starta eget mediaföretag, har fått ett erbjudande om att få en lokal vid en musikstudio som skall byggas... Så d behöver man ju prylar, men det är väll kanske ett måste att låna för att starta eget?

Det kanske är läge att påpeka att du kan dra av moms om du har egen firma (du behöver ju naturligtvis uppdrag också). Eventuellt finns startbidrag i olika former särskilt för unga nya företagare. Rekommenderar att du hör dig för lite grand.

 

Finns projekt som t.ex.

http://www.ungforetagsamhet.se/templates/Page.aspx?id=1265

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske är läge att påpeka att du kan dra av moms om du har egen firma (du behöver ju naturligtvis uppdrag också). Eventuellt finns startbidrag i olika former särskilt för unga nya företagare. Rekommenderar att du hör dig för lite grand.

 

Finns projekt som t.ex.

http://www.ungforetagsamhet.se/templates/Page.aspx?id=1265

 

 

UF läser jag just nu och det är ett skolämne för gymnasieelever så det är inget du ska kolla på. Går ut på att man driver ett företag under ett års tid och sedan avvecklar det. Sök istället stipendier eller något sånt, tror även det finns bidrag från staten som man kan få som ung företagare.

Jag håller själv på att läsa samhälle med inriktning ekonomi och tycker du ska läsa företagsekonomi och småföretagande innan du startar eget (om du inte redan gjort det dvs).

 

Rejält offtopic men ville bara kommentera :P När jag köpte min MacBook så lånade jag pengar av anhöriga, ingen ränta och betalar när man har pengar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar inte kraven för "räntefritt" avbetalning vara att man inte har några betalningsanmärkningar OCH att man är fast anställd med en viss minimisumma i lön?

Det kanske finns speciella lån för studenter? (har inte så bra koll på det måååånga år sen jag gick i skola) :laserbok:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat med en vanlig bank? Dom har lägre ränta än de kreditföretag som t.ex. Macoteket använder sig av. SEB har bra lån med hyffsade räntor.

 

Det är trist att betala för mycket i ränta när man köper en dator som tappar i värde bara man säger hej till den första gången.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag har snackat med min bank och dom tyckte jag skulle komma in å snacka med dem, såg tydligen ljusare ut ifall jag skulle starta företag;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick till macoteket och köpte en mbp för 23k på avbetalning som vanlig dödlig student, tog 5 minuter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick till macoteket och köpte en mbp för 23k på avbetalning som vanlig dödlig student, tog 5 minuter.

 

Vad betalardu i månaden och hur länge?

Haade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...