Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vild chansning ang. mac+mobilt bredbands-erbjudande


McWolfe

Rekommendera Poster

Det här är årtiondets jättechansning, men jag tänkte att det var lika bra att försöka.

 

Idag på vägen hem genom det höst-soliga Trollhättan såg jag att Expert har ett erbjudande om att köpa en bärbar dator (asus) för pinsamt lite pengar tillsammans med ett mobilt bredbandsabonemang, enligt samma princip som man köper en mobiltelefon typ.

 

Glad i hågen tassade jag in mest för att förhöra mig om det hela och gick sen vidare hemåt. Då slog det mig att det finns en mikroskopisk chanc att någon mac-återförsäljare kan tänkas ha ett liknande erbjudande (dvs dator+mobilbredbandsabonemang, bindningstid typ 2 år, lite lätt subventionerad dator). Vilket ställe skulle vara bättre att förhöra sig om vad folk kan tänkas ha sätt än här?

 

Så då gör jag nu, förhör mig om ni råkar ha sett ett liknande erbjudande med någon bärbar mac ist. för bärbar pc nyligen.

 

Mvh

McWolfe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tror jag inte kommer hända! inte på ett bra tag i alal fall..

Men en annan tanke är ju att du köper detta erbjudande med asusen, säljer den het ny för 1000 kr mindre än den kostar och sen köper en mac då har du ju tjänat några tuenlappar och har mobilt brdband;) Om nu inte månadskostnaden är svindyr.

 

Haade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla dylika erbjudanden blir kostsamma.

 

Bättre är att hitta finansiering på Macen, om du inte har en förstås,

och ta ett abonnemang med tex. 3

Just nu har de ett där man får med modemet för 99:-/mån.

 

Sen har både Apple och deras återförsäljare möjligheter att sälja på kredit,

men bättre och billigare är det att ta ett lån genom

sin bank eller genom sin arbetsgivare.

Detta är klart billigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla dylika erbjudanden blir kostsamma.

 

Bättre är att hitta finansiering på Macen, om du inte har en förstås,

och ta ett abonnemang med tex. 3

Just nu har de ett där man får med modemet för 99:-/mån.

 

Sen har både Apple och deras återförsäljare möjligheter att sälja på kredit,

men bättre och billigare är det att ta ett lån genom

sin bank eller genom sin arbetsgivare.

Detta är klart billigare.

 

Jo, det är väl där mina funderingar ligger också generellt. Har räknat lite på apple stores finansiering, och den är förhållandevis bra, vad jag kan se. Var mest en liten jättechansning om att det fanns något intressant som jag missat.

 

Men men.. nu dags för en promenad i höstsolen med drömmar om min blivande mbp :-)

 

/McW

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha det så trevlig på promenaden.

 

"Drömmar kan bli verklighet

om man verklighetsanpassarvägen dit."

 

Berätta om nya Macen sen. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla dylika erbjudanden blir kostsamma.

 

Bättre är att hitta finansiering på Macen, om du inte har en förstås,

och ta ett abonnemang med tex. 3

Just nu har de ett där man får med modemet för 99:-/mån.

 

Sen har både Apple och deras återförsäljare möjligheter att sälja på kredit,

men bättre och billigare är det att ta ett lån genom

sin bank eller genom sin arbetsgivare.

Detta är klart billigare.

 

Troligen är det så

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla in en Telenor-butik. Jag har för mig att jag faktiskt sett något liknande erbjudande. Jag kan ha helt fel dock.

 

/David

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återförsäljarna för Operatörerna kan ju "skapa" egna kampanjer. T.ex hade väl Telenor i samarbete med Dialect (om jag inte missminner mig) en drive med att om man tecknade abonnemang med dem fick man en EU moped med på "köpet" för inte så länge sedan, iaf här i Gävle. Så möjligheten finns absolut, men frågan är vem som skulle inrikta sig på ett erbjudade med en Mac istället.

 

Tror nog att det ska till att t.ex Macoteket eller någon annan Mac ÅF knyter avtal med en operatör innan detta blir verklighet. Alltså där man redan har en stor Mac-kundkrets. Vet inte om t.ex Expert eller dylikt vill ge sig in på den målgruppen. Dels för att PC fortfarande är stort och dels för att det kanske inte finns lika mycket pengar att tjäna.. synd men det är min teori.

 

Och sen är det ju som andra säger, såna erbjudanden ska man verkligen läsa igenom och se vad det är man betalar för. Hur många månader binder man sig? Hur mycket tillägg får man på abonnemanget? Finns säkert en del bra erbjudanden också där man faktiskt tjänar på det, men oftast brukar det vara hugget som stucket. Iallafall vad jag erfarit, vare sig det gäller datorer eller mobilterminaler. Jag ser det oftast som en avbetalning, för det är vad det oftast är. En avbetalning med aningen lägre eller aningen högre marknadspris.

 

Finns säkert undantag dock!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...