Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPod 60 GB död


Katana

Rekommendera Poster

Ja, då har min ett och ett halvt år gamla iPod Video gett upp. Det var en 60GB, men hårddisken verkar ha brutit ihop, den tuggar och tuggar men kan inte göra något alls. jag har återställt ett antal gånger men det hjälper inte så mycket. Jag lyckades ladda in fyra låtar, sedan disconnectade den sig själv och fick upp texten "koppla till en dator och återställ".

 

Det jag undrar är nu: Finns det något sätt att fixa iPoden? Garantin är ute och personal på Apple Store här i Västerås har instämt på att den verkar död. Att skicka in den blir troligen dyrare än att köpa en ny. Var kan man hitta en 1,8" hårddisk annars? Skulle denna fungera? Något speciellt man skall tänka på, någon som har en bra länk möjligtvis?

Om det inte går att fixa den; finns det något man kan göra med den, alls?

 

MvH,

Katana

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är den köpt i Sverige? Är du den första ägaren? Om du svarar "ja" på båda frågorna så gäller konsumentköplagen. Där har du (numera) tre år på dig att klaga på ett "ursprungligt fel". När garantin gått ut så är det du som måste bevisa att felet fanns där från början. Det är inte så svårt som det låter. Har du varit rädd om den och följt instruktionsboken så räcker det som bevis.

 

Om det däremot är en buckla i den från den gången du tappade den i betonggolvet så är det kört.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Garantin är det i sådana fall helt kört med, det är några stycken bucklor i den... Tack för det ändå.

Och ja, Poca, detta läste jag igenom igår kväll... tyvärr pekar allt mot kraschad hårddisk.

 

För att specifiera lite mer: Finns det något hårdvarumässigt som jag själv kan fixa med som är värt? Var nog lite otydlig i första inlägget.

 

Om jag satte i 20 GB-hårddisken jag länkade till ovan, skulle detta fungera? Skulle jag kunna få ut mer bateritid, eller vad tror ni? Andra för/nackdelar?

 

MvH,

Katana

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Garantin är det i sådana fall helt kört med, det är några stycken bucklor i den... Tack för det ändå.

Och ja, Poca, detta läste jag igenom igår kväll... tyvärr pekar allt mot kraschad hårddisk.

 

För att specifiera lite mer: Finns det något hårdvarumässigt som jag själv kan fixa med som är värt? Var nog lite otydlig i första inlägget.

 

Om jag satte i 20 GB-hårddisken jag länkade till ovan, skulle detta fungera? Skulle jag kunna få ut mer bateritid, eller vad tror ni? Andra för/nackdelar?

 

MvH,

Katana

Har inte en aning om vilka diskar som skulle passa, tyvärr.

 

Här är en firma som reparerar iPodar:

http://mumien.se/catalog2/index.php?cPath=63_119

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du kunde göra som en sista åtgärd:

 

Släpp iPoden i golvet från sisådär 1 dm höjd (avstängd då). Om man har tur så börjar hårddisken fungera efter det, min gjorde det.

 

Iom att du villbyta ut hddn, så skadar det ju inte att prova...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du kunde göra som en sista åtgärd:

 

Släpp iPoden i golvet från sisådär 1 dm höjd (avstängd då). Om man har tur så börjar hårddisken fungera efter det, min gjorde det.

 

Iom att du villbyta ut hddn, så skadar det ju inte att prova...

 

 

Those craziest ideas is ze best! : D

Skall börja släppa nu. ^^

 

Tack för länken, Telly!

 

MvH,

Katana

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OMFGZELOLSOHYEAHOMGWTFBBQOHFUCKINGSHITHELLYES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

För att återgå och bli lite formell igen.

Ja, det fungerade! Tack så extremt hemskt mycket! Du är en iPod-gud! : D

Tack för alla tips och tack för detta galna tips! : D

Tack! :borstatanderna::borstatanderna::borstatanderna::borstatanderna::borstatanderna::borstatanderna:

 

MvH,

Katana

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligt att mina svettiga timmar med frustration kom nån annan till godo :ThumbsUp:

Blev din dag iaf bättre än min...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OMFGZELOLSOHYEAHOMGWTFBBQOHFUCKINGSHITHELLYES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

För att återgå och bli lite formell igen.

Ja, det fungerade! Tack så extremt hemskt mycket! Du är en iPod-gud! : D

Tack för alla tips och tack för detta galna tips! : D

Tack! :borstatanderna::borstatanderna::borstatanderna::borstatanderna::borstatanderna::borstatanderna:

 

MvH,

Katana

 

 

 

Hahahahaha, släppte du den i golvet och den började funka igen?

 

hahahaha, roligaste på länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahahahaha, släppte du den i golvet och den började funka igen?

 

hahahaha, roligaste på länge.

 

Då ska du se hur min gamla blev till slut sina sista veckor...

Fick slå igång den så ungefär varannan gång jag ville lyssna

Har chockat en hel del människor med det :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, ja det skulle göra ont i hjärtat om jag skulle se nån slå en iPod i backen med flit...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, ja det skulle göra ont i hjärtat om jag skulle se nån slå en iPod i backen med flit...

 

Gjorde jag i början, men kom på att jag kunde använda händerna som slägga istället... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde jag i början, men kom på att jag kunde använda händerna som slägga istället... :borstatanderna:

 

Haha, sjukt kul ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...