Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

ical


namoussa

Rekommendera Poster

hej

jag har funderat på att börja använda ical för att få bättre koll i mitt liv :skrattaat: , har ett par frågor dock:

1.kan jag synka ical med min nano? funkar larmet då?hur gör det synkas det automatiskt eller ?

2.var kan jag lära mig att använda ical?

tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

jag har funderat på att börja använda ical för att få bättre koll i mitt liv :skrattaat: , har ett par frågor dock:

1.kan jag synka ical med min nano? funkar larmet då?hur gör det synkas det automatiskt eller ?

2.var kan jag lära mig att använda ical?

tack

 

Jag använder iCal i kombination med min mobil. Tycker det har funkat otroligt bra! Nu har jag, precis som du, skaffat en nano.

 

1. Ja det funkar bra att synka med nanon. Larmet funkar också, men det gäller ju att ha lurarna i öronen när larmet går. Jag har inte hunnit utforska så noggrannt än, men det har hittills bara blivit ett svagt litet pip när det larmar. Lätt att missa. Men jag tror man kan ställa om på olika sätt, tex att nanon kör en viss spellista... (osäker ännu). Synkar gör man, som med musiken, genom iTunes. (Där finns en flik som heter Kontakter, där man ställer in hur den ska synka iCal och Adressboken)

 

2. Det är inte svårt alls. Trial and error funkar bra! :)

 

3. Du ställde inte frågan men jag svarar ändå på om nanon har en bra Kalenderfunktion. Där är svaret dessvärre: Nej!

- Bara månadsvy. Ingen grafisk vecko- eller dagsvy.

- Dessutom är det en bugg i den trista dagsvy som finns. Allt står på en rad, och när raden tar slut får inget mer plats.

- Inga snygga färgade kalendrar. De olika kalendrarna synkas separat, men de visas inte så snyggt som i iCal.

 

/ :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet om det finns något bra program för att visa t.ex. veckovyn som bakgrundsbild på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...