Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macarna invaderar amerikanska skolor


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Även på svenska universitet syns fler och fler äpplen på datorerna...

 

Japps...går på UU och här har iafa "alla" lärare en macbook och nästan hälften av alla bärbara man ser måste ju vara macbooks/pros.

Sen så är ju många på uni smarta (sammanband?) och inte är de en pc-butik som ligger 200m från campus (humac) :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns ju bra att framtiden för Mac är säkrad då det mest är unga personer som går över till Äppledatorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japps...går på UU och här har iafa "alla" lärare en macbook och nästan hälften av alla bärbara man ser måste ju vara macbooks/pros.

Sen så är ju många på uni smarta (sammanband?) och inte är de en pc-butik som ligger 200m från campus (humac) :P

 

 

Studerar själv på UU (men har tyvärr inte 200 m från campus till macbutiken...) och bland de av mina vänner som har köpt en bärbar dator de senaste åren har omkring hälften valt mac.

 

/Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även på svenska universitet syns fler och fler äpplen på datorerna...

Borde vara mer naturligt att välja en Mac som är mycket mer kompatibel med det som universiteten främst föredrar, Suns arbetsstationer och servrar och deras Unix-variant Solaris.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppskattningsvis 50% av studenterna på K3 (Malmö Högskola) använder Mac. De jag frågat som inte har Mac skulle köpt om de hade haft råd. Detta baserar jag på vad jag själv sett. Många äpplen i caféet. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I stort sett alla av de som har bärbara på ProCivitas i Helsingborg använder Mac. Tror också det är så på ProCivitas-skolorna i Malmö och Växjö med så Mac blir populärare bland gymnasieelever med :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...