Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mus - vilken ska man välja


treebeard

Rekommendera Poster

Jag ska köpa en mus till min bya powerbook. Tänkte höra efter om förslag på olika möss.

Jag hade tänkt mig en trådlös (har bluetooth), som har minst två knappar och ett scroll-hjul.

 

När jag har tittat lite på möss, har jag mest uppfattat det som att det är någon adapter som tar mot signalen från musen. Adaptern måste sedan kopplas i en USB-port. Låter inte som någon höjdare, eftersom det blir massa lösa grejer då, för att inte tala om utstickandes prylar från datorn :(

 

Apples trådlösa mus komunicerar väl med bluetoothmodulen i datorn direkt. Finns det inga andra möss som gör det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara Apples än så länge vad jag vet.

 

Fast jag hade valt en med sladd. Finns inget värre då batteriet lägger av då man är ute och reser....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju små fina "Minimöss" för just powerbook och iBook.

 

Kolla ex.vis hos Macoteket

Här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara Apples än så länge vad jag vet.

 

Fast jag hade valt en med sladd. Finns inget värre då batteriet lägger av då man är ute och reser....

det är jobbigt att plugga i sladden varje gång man ska ta fram datorn, så trådlöst är att föredra. Dessutom sitter USB-portarna på "fel" sida. Man åste dra sladden runt datorn för att använda musen med högerhanden.

Batterierna slits väl inte så mycket? Åtminsone inte om det finns en avstägningsknapp på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju små fina "Minimöss" för just powerbook och iBook.

 

Kolla ex.vis hos Macoteket

Här

alla trådlösa möss jag såg var med adapter, som skulle pluggas in i USB-porten :( , ja, förutom apples mus då

letade lite på logitechs hemsida och hittade en mus för 1200. Lite dyrt, och jag vet inte om den funkar till mac :(

 

Hittar jag inget trådlöst får det väl antagligen bli sladdmus, då försvinner åtminstone inte addaptern till "den trådlösa musen" :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att de gör så mycket om musen inte stödjer mac, USB Overdrive är ett sött (?) litet program som klarar allt med USB (rätta men om jag har fel)...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men är det inte så att MS blåtands mus ska fungera nu med os 10.3 eller har jag fel, kanske va deras tagentbord :eeeh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv kikat på Logitechs bluetooth-mus, men står bara att den funkar med Windows… Kikade på kartongen i butik och samma trista besked där. Enklast är kanske att släpa med sig dator till butik och se om det vill lira… Hade ju varit superb att slippa använda den klumpiga/fula dockningsstationen så länge man klarar sig på batteritiden…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir nog en sladdmus iallafall. blir billigare då.

Var inne på macform i göteborg idag och frågade, och dom sa att det knappt fanns några alls, och att dom som finns är dyr som satan (inte ordagrant :D )

 

Ska åka och kolla på mus imorgon. Har funderat på den här musen, men ska känna på den så den känns rätt i handen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den erfaring jeg har med Logitech er at de produerer bra brodukter (mus), som føles god i hånden (ikke så "billige" som mange PC-muser kjennes).

 

Pa maskinen jeg sitter ved akkurat nå, har jeg en Logitech MX 500, som jeg er veldig godt fornøyd med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varning för scroll hjulet! Köpten en sketen logitech mus förut.. Om man scrollar lite (!) så låter de som om attans och hela musen vibrerar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Merkelig, jeg har kjørt flere Logitech-muser i flere år, og jeg bruker scroll-hjulet mer enn noe annet. Har aldri opplevd noen form for ulyd eller vibrasjoner. :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte idag en trådlös mus från Microsoft.

Den heter Wireless Optical Mouse och den funkar klockrent!

Det var bara att plugga in den i USB:n och sedan köra inga installationer alls.

 

Fick den för 190:- eftersom det är en utgående modell.

 

Spring iväg och köp innan dem tar slut. :)

 

/Heiko

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...