Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Samsung LE-37M86BD


frosse

Rekommendera Poster

Har tittat runt lite på teveapparater och hittat denna pärla, verkar vara en rätt okej teve till ett bra pris. Det jag mest kommer använda den till är att koppla in min macbook men även spela mitt 360 med. Några kommentarer till detta val? Erfarenheter?

 

Vad jag ser så har den inte DVI, är detta ett stort minus?

 

http://prisjakt.se/produkt.php?p=165333

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

köpte samma tv för någon månad sedan... inga problem överhuvudtaget. Använder också Macbook

Väldigt få Tv-apparater som har DIV ingång. Så det är inget som skall avgöra ditt beslut.

 

Denna tv klarar av att pixelmappa 1080x1920 om du använder följande anslutningar och kablar:

 

Macbook(miniDVI-utgång)---> Adapter(MiniDVI-DVI)--->Kabel(DVI-HDMI)--->SAMSUNG LE37M86(HDMI)(OBS. HDMI inång 2 på tvn skall användas)

 

Eftersom DVI inte hanterar ljud måste du dock ha separat ljud från 3.5 till TVn, detta kan du aldrig komma ifrån tyvärr... oavsett val av TV.

 

Köpte för 13990 på SIBA... och är grymt nöjd för det priset. Snygg är den också!

 

hör av dig om du har några frågor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj vilken procedur för att fixa bild från datorn :huh:

 

Dustin Home säljer den för 12999. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en procedur visst... men det är också nödvändigt för att få pixelmappat till bästa möjliga upplösning.

 

du får bild med andra kablar och anslutningar också... men då blir bilden något förvrängd. Så följ "Proceduren" så får du mest ut av din TV.

Se till att du får en Samsung LE37M86BD/XEE ( garanterar att den kommer från Samsung nordic och då får du full garanti)

Kontrollera gärna firmware i den också genom att titta på product id:et. läs på Samsungssida vilka batcher som har senaste firmware installerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en procedur visst... men det är också nödvändigt för att få pixelmappat till bästa möjliga upplösning.

 

du får bild med andra kablar och anslutningar också... men då blir bilden något förvrängd. Så följ "Proceduren" så får du mest ut av din TV.

Se till att du får en Samsung LE37M86BD/XEE ( garanterar att den kommer från Samsung nordic och då får du full garanti)

Kontrollera gärna firmware i den också genom att titta på product id:et. läs på Samsungssida vilka batcher som har senaste firmware installerat.

Så alla som heter /XEE är "nordiska"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

japp... det garanterar att de kommer från Samsung Nordic och inte från tyskland där jag hört att många nätbutiker köper sina. Pixelgarantin som samsung är väldigt stolta över gäller tydligen inte om produkten inte kommer från samsung nordic.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

japp... det garanterar att de kommer från Samsung Nordic och inte från tyskland där jag hört att många nätbutiker köper sina. Pixelgarantin som samsung är väldigt stolta över gäller tydligen inte om produkten inte kommer från samsung nordic.

Vad har samsung för pixelgaranti?

 

Edit: Såg någonstans att det fanns en som bara hette ...86BDX, är det samma som XEE?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har samsung för pixelgaranti?

 

Edit: Såg någonstans att det fanns en som bara hette ...86BDX, är det samma som XEE?

Var visst bara 40"+ som hade ett X bakom sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratade med Dustin, dom har endast importerade samsung, ej nordic = dåligt, right?

 

Däremot verkar Inet Data endast sälja svenska, enligt dom. Rätt sjyst :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratade med Dustin, dom har endast importerade samsung, ej nordic = dåligt, right?

 

Däremot verkar Inet Data endast sälja svenska, enligt dom. Rätt sjyst :)

Jag köpte en LE32R73BDX/XFE från NetOnNet. En jättebra TV förutom några små fel: när det var sommartid visade EPG:n 2 timmar fel och vintertid 1 tim fel. Digitalboxen kunde inte uppgradera sig och ibland kraschade digitaltvn och måste startas om som en dator. Efter 2 månader på service konstaterade Powermill att de inte kunde fixa den eftersom den inte var avsedd för svenska marknaden utan hade en fransk firmware. NetOnNet fick lämna tillbaka alla pengarna och jag köpte istället en LE32R87BDX/XEE på HiFi-klubben i Göteborg med 5 års försäkring. :)

 

Jag har kollat med Samsung och de bekräftar att det ska vara XEE för att den ska fungera klanderfritt i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

personligen har jag inte läst om att det skulle vara några skillnader rent funktionsmässigt på importerade apparater utan bara att garantin inte gäller... men det kan ju stämma ändå.

 

Summa summarum blir ju ändå att du skall se till att få en /XEE TV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...