Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vid köp av Mac, ingår alla program man behöver?


iZab

Rekommendera Poster

Jag har precis köpt en macbook, Tidigare har jag haft pc, och när man köper en pc ingår alltid word, exel m.m.. jag frågade inte ens innan jag köpte min mac för jag trodde att alla dessa liknade pogram skulle ingå, men det verkar inte så. då får man köpa till det.

 

Och inte nog med det nu ville jag använda iphoto för att göra en kalender till min vän, men hur skriver jag ut den? det är en knapp där det står : beställ kalendern. Vadå kan man inte ens skriva ut den??? måste jag beställa den och betala för den? ele måste jag köpa ytterligare ett pogram för att kunna skriva ut??

 

snälla kan någon svara mig! /Bella

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Jag har precis köpt en macbook, Tidigare har jag haft pc, och när man köper en pc ingår alltid word, exel m.m.. jag frågade inte ens innan jag köpte min mac för jag trodde att alla dessa liknade pogram skulle ingå, men det verkar inte så. då får man köpa till det.

 

Och inte nog med det nu ville jag använda iphoto för att göra en kalender till min vän, men hur skriver jag ut den? det är en knapp där det står : beställ kalendern. Vadå kan man inte ens skriva ut den??? måste jag beställa den och betala för den? ele måste jag köpa ytterligare ett pogram för att kunna skriva ut??

 

snälla kan någon svara mig! /Bella

 

Ska se om jag kan bringa lite klarhet för dig.

 

Word och excel följer inte alltid med PC som standard... tvärtom det är bara om man köper vissa pc paket som det följer med, då brukar det vara nån deal som tillverkaren har med Microsoft som gör att dom kan slänga med office. Så ja precis som med majoriteten av PC användare så får man köpa till det.

 

På Apples hemsida/iphotos handbok/i själva iPhoto så står det att böcker/kalendrar/kort är saker som man köper från ett professionellt tryckeri som trycker och binder boken/kalendern.

 

Så ja man beställer den och betalar den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varje gång jag köpte pc så fick jag f*n ingen WORD eller EXCEL :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alternativ som t ex oppen office, det är jätte bra, Men jag nån säga mig är det helt Gratis?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ett gratis alternativ till M$ Office som heter NeoOffice.

 

Du kanske kan hitta något gratis kalenderprogram på http://www.versiontracker.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givetvis kan du skriva ut kalendern. Som vanligt, arkiv->skriv ut. Vill du ha en mer proffsig ( och dyr) kalender köper du den ifrån Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
VictorSixtyfour

Hej,

funderar starkt på att köpa en Mac. Letar efter något bättre än PC/Win.

I Apples reklam poängteras att "alla program man behöver ingår" (eller något liknande). När jag började kolla vad som t.ex. följer med Minin och Macbook kostar iWork extra. Trodde att det ingick tillsammans med iLife i alla nya Macar. Kan i och för sig köra OpenOffice men jag skulle gärna vilja ha KeyNote.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

funderar starkt på att köpa en Mac. Letar efter något bättre än PC/Win.

I Apples reklam poängteras att "alla program man behöver ingår" (eller något liknande). När jag började kolla vad som t.ex. följer med Minin och Macbook kostar iWork extra. Trodde att det ingick tillsammans med iLife i alla nya Macar. Kan i och för sig köra OpenOffice men jag skulle gärna vilja ha KeyNote.

Även om man säger att "alla program man behöver ingår", så gäller det ju inte för alla användare. Men för att hantera bild, musik och text så klarar man sig faktiskt (Textredigeraren klarar wordfiler mm!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

håller med johnalder. Jag behöver använda mig av Aperture (som Apple tillverkar) men det medföljer inte. Det som medföljer Macen är iLife, skoj för hemanvändaren typ. Man behöver heller inte slänga pengar på virusprogram eller brännarprogram eftersom man kan bränna i Finder

 

iWork kostar pengar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alternativ som t ex oppen office, det är jätte bra, Men jag nån säga mig är det helt Gratis?

 

Open Office är helt gratis. Men jag tycker att det funkar bättre på pc än på mac. Sen jag skaffade mac kör jag pages, utmärkt program.

 

 

Trew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...