Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iMac startar inte!


iPontus G5

Rekommendera Poster

Jag öppnade min iMac G5 iSight (köpt dec 2005)

Plockade bort fronten, skruvade loss LCD'n, och satte tillbaks allt igen, utan att pilla på något annat.

 

 

Nu vägrar iMac-#!€%#!!# att starta!!! :irriteradtjej:

 

Trycker in startknappen, lampan på framsidan lyser, allt snurrar i tre-fyra sekunder, och sedan tvärdör hela datorn.

 

Min teori är att temp-sensorn på hårddisken strejkar, och indikerar att hela datorn är för varm, och stänger ner. Denna sensor var det enda som var löst när jag öppnade upp locket, limmet hade lossnat.

 

HJÄÄÄÄLP!!! :totaltgalen:

post-10400-1191172350.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hånnestli spiking alltså!

 

skärpning nu grabbar! :irriteradtjej:

 

jag har nu kommit fram till vad som är fel.. en röd lampa (nr 4) lyser på moderkortet, vilket tydligen ska betyda "iMac too hot", precis som jag misstänkte från början.

 

vad kan jag göra åt detta? kan jag köpa en lös sensor? (om det nu hjälper)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Varför har jag inte fått ett enda svar på två veckor? :armskeptisk:

 

Kanske för att den genomsnittliga mac-användarens reaktion vid tekniska problem nog är att hänvisa till garantin och den har du ju tydligen förbrukat. Hade detta varit ett (vanligt) pc-forum så hade du nog haft ett antal intressenter med mer eller mindre kloka svar vid det här laget. Lämna in på "reparation" eller köp nytt är nog det enda råd du kan få är jag rädd. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns kontakter som säkert sitter på skalet och på datorn någon måste ha släppt när du öppnade upp den :S!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

"Nordens största sajt om mac & iPod"

 

Det är ju pinsamt så lite hjälp man får på detta forum egentligen, :armskeptisk:

 

Jag fick inte svar på hur jag får min jobbiga fil att försvinna ur papperskorgen, och jag fick inget svar på vad det kan va som gör att min dator inte startar.

 

Värdelöst? :tyst:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...