Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Koppla in MacBook till projektor


Hintze

Rekommendera Poster

Hej,

Ska ha en presentation imorgon där jag ska köra en keynote på min macbook. Ska koppla in datorn till en projektor, är det några speciella inställningar eller så jag bör göra för att allt ska fungera så smidigt som möjligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det hade jag också listat ut ^_^

Tänkte bara om det var några andra inställningar man behöver göra men om inte så är det ju bara att köra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det hade jag också listat ut ^_^

Tänkte bara om det var några andra inställningar man behöver göra men om inte så är det ju bara att köra...

 

Det skulle i så fall vara att kolla och prova olika färgprofiler, det kan variera från slask till stringens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du tänkt på att göra presentationen så att den passar projektorns upplösning ?

Bökigt om du har en presentation som kräver 1024 x 640 och projektorn bara kan ge 800 x 600 .. tex

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kör med extended mode, då ser du både klockan, tiden som gått, din nuvarande slide och nästa slide på den ena skärmen och bara nuvarande slide på den andra (iaf om du kör keynote, vet inte med pp...)

 

kan vara praktiskt att veta vad som komma skall och vadklockan är/hur mycket tid som gått sedan du började!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Största problemet med att inte få bild på en projektor är att de inte hanterar de upplösningar man kör på sin bärbara. Men detta är väldigt enkelt att hantera. Handboken, alternativt att projektorn talar om till grafikkortet vilka upplösningar den tar emot. Ett förslag är aktivera bildskärmsmenyn så får du en snabbmeny där du välja upplösningar slå av/på spegling etc.

 

Annars har projektorn likt alla andra digitala bildvisare en egen nativ upplösning, vilket i moderna businessprojektorer ofta är 1024x768. Kör du en annan upplösning kommer bilden att skalas om och du var vanligen alternativ som låter dig styra hur proportioner ska hanteras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...